neděle 28. září 2014

PROJECT LIFE DAY...

JANA B.

Přemýšlím a nevím. V ruce třímám růžovou knížku mapující první rok života mé dcerky a modrou, zatím prázdnou, do které bych měla zaznamenávat pokroky svého syna. Chci to spojit, ale nevím jak. A na začátku ledna jsem řešení problému našla – Project Life. Vynikající systém k zaznamenání čehokoliv, co se v našem životě odehraje.  Od té doby mají mé večery kromě vaření a úklidu smysluplnější program (nemusíme si nic nalhávat, uvařené jídlo ani úklid dlouhého trvání nemají). PL dělám po týdnech, vždy jeden týden na jednu stránku, pokud se semele více fotek, zpracuji stránky dvě. 



A jelikož je první rok života dítěte opravdu nabitý, věnuji synkovi každý měsíc jednu stránku v podobě BH inserts, kam se snažím zaznamenat ty nejdůležitější události. Začala jsem na jeho 6 měsích. 


Občas udělám porovnání s dcerkou v daném věku, vycházejí z toho zajímavé postřehy. Tady se koupou poprvé ve velké vaně u grandma v UK. 


Hodně mě teď oslovil čtvercový formát fotek a těch je na insertech taky dost. Takové fotky buď vyvolávám celé a oříznu, nebo již v Zoneru oříznu v poměru 1:1 a poté mohu ještě pár malých fotek přidat na koláž.



 Nejvíc mě bavilo dělat velkou třicítkovou stránku složenou z polaroidových fotek. 



V Zoneru je prima filtr nazvaný Polaroid Effect, který fotografii ořízne na čtverec a doplní tradičním polaroidovým rámečkem. Funguje automaticky na střed, někdy je tedy potřeba výběr upřesnit již předchozím oříznutím fotografie na čtverec. Původní fotografie stojícího Alberta ... 


. ... a fotografie s polaroid effectem. 

Takto upravené fotografie pak spojím ve volně přístupném www.picmonkey.com do koláží. Bílý rámeček po vyvolání splyne, ale není nic jednoduššího, než si to pak znovu naměřit a fotky nařezat. 


Vy, co nemáte Zonera, nezoufejte. Další možností je fotografie ořezat třeba v picmonkey na čtverec a potom ze čtverců udělat koláž. Koláž rozstříhat a čtvercové fotky podlepit polaroidovým rámečkem. Možná více práce, ale stejně muziky. Polaroidové snímky jsem pak opatřila nápisem (kdybych byla lépe organizovaná, mohla jsem nápis doplnit již do koláží, ale většinou dopředu nevím, co s fotkami nakonec provedu) a nalepila na černý scrapbookový papír. Journaling je psaný bílým gelovým perem. Další měsíc synova života opět na insert od BH. 


První narozeniny jsme slavili v pátek 26. 9., takže zpracování fotek mě ještě čeká, ale už teď vím, co s nimi provedu. Obávám se, že jedna stránka nebude stačit ...

Krásný den všem!

6 komentářů:

  1. Jani, bezva článek a krásné stránky! :-) A kde bych prosím našla v Zoneru tu polaroidovou funkci?

    OdpovědětVymazat
  2. Leus, je to v sekci Rychle filtry, pripadne Shift+K. Jsou tam dalsi upravy jako Cross Process, me oblibene Retro, Lomo apod. Nasla jsi?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, nenašla... :-( Asi mám nějakou starou verzi Zoneru, mám 13 PRO. Shift+K mi vyhodí cosi jiného...

      Vymazat
    2. Leus, to me mrzi ... zkus tenhle odkaz, melo by byt mozne si do tve verze polaroid effect stahnout ....http://www.milujemefotografii.cz/fotky-jako-z-polaroidu ... snad to bude fungovat ... taky ma tuto funkci photoshop .. dej vedet, jak jsi dopadla, zkusime kdyztak jeste neco najit:)

      Vymazat
    3. Jani! Mám! :-) Moc děkuji :-)

      Vymazat
    4. bajecne, super! tak se pak urcite pochlub :))

      Vymazat

Pin It button on image hover