pátek 20. února 2015

DIY interaktivní Project life album

INTERAKTIVNÍ PL ALBUM
Jana B.

Teď si asi říkáte, co jsem si to zase vymyslela. A věřte, že při výrobě kartiček jsem si to říkala také. Ale jistě znáte ty báječné knížky s odkrývacími obrázky, vytahovacími a zatahovacími popisky či otočnými kolečky. My jich doma máme spoustu a děti je zbožňují! Nechala jsem se jimi a Heidi Swapp, která s interaktivními kartičkami taky přišla, inspirovat a zde máte několik ukázek a návodů, jak udělat vaše  album ještě zábavnější (a, ehm, zranitelnější ...).

Nejjednodušší verzí interaktivní kartičky je schovaný journaling (nebo fotografie, kterou se nechcete hned okatě chlubit) – velkou 4x6 kartičku jsem v polovině přehnula a umístila do kapsy 3x4. Aby bylo její vytažení jednodušší, vystřihla jsem v horní části kapsy půlkruh.


Dalším způsobem jsou vytahovací kartičky (pull cards), které umístíte do kapsy a za vyčnívající část se kartička vytáhne ven. Já jsem si takovou udělala na úvodní stránku alba, kam už se moje fotka, přání a cíle prostě nevešly. Mohla jsem si tak dovolit více osobnější text. 


Na podobném systému vytahování funguje i následující kartička, tentokrát ale efektivněji do strany. Využila jsem ji na sáňkující fotky. Moc jsem chtěla použít obrázek holčičky z loňského zimního PL kitu, ale při umístění všech fotek na kartičku by již nezbývalo místo. A tak jsem všechny sáňkující účastníky nalepila na pruh papíru. Vytahovací část je do tvaru šipky, zadní díl má dvě zarážky, aby nedošlo k úplnému vytažení. 


Pak jenom zbývalo vyříznout odpovídající okénko a vrchní kartičku ozdobit. 


Kapsu jsem  si po straně nařízla přesně na šířku vytahovacího pruhu. Přilepila jsem k sobě ozdobenou kartičku a zadní část tvořenou obyčejným papírem – pozor, slepujte pouze horní a dolní okraj. Kartičku jsem umístila do kapsy a zvenčí tam zastrčila vysouvací proužek (aby se otvorem protáhl, bylo nutné ohnout zarážky a poté je opět narovnat – první zkouška mé trpělivosti). Prima nápadem je udělat například chronologické fotky, fotky před a po nebo takto schovat journaling. 


Velkou výzvou bylo již zmíněné otáčecí kolečko. Využila jsem insertové kapsy od BH, otáčecí mechanismus se tak hezky schová a nevyčnívá na kraji albumu. Nejprve jsem si připravila fotky a otáčecí kolečko o takovém průměru, aby mi na druhé straně nekoukalo.


Na vrchní kartičce jsem si vystřihla kruh  (dle velikosti fotek), podložila otáčecím kolečkem a tužkou vykroužila, kam budu na otáčecí kolečko lepit fotky.  Poté jsem proděravěla vrchní kartičku a otáčivé kolečko a umístila hřebíček (tady proběhla druhá zatěžkávací zkouška mé trpělivosti, neboť mi nedošlo, že díra v otáčivém kolečku opravdu MUSÍ přijít do středu, jinak se to bude otáčet šejdrem .. nu což, na třetí pokus už to vyšlo). 


Mezi vrchní kartičku a otáčecí mechanismus jsem pro hladší průběh dala papírovou vložku, aby se to nikde nezasekávalo.  Nakonec zbývalo dozdobit vrchní část interaktivní kartičky, prostřihnout půlkruh jak na kartičce, tak v kapse a fotky se zvesela točí dokolečka dokola ... 



Mým posledním počinem byla odkrývací kartička (waterfall card), která putuje do PL pošty. Postup její výroby je jednoduchý a fotky to jistě rády vysvětlí za mě. 


Přehnutí jsem opět sešila, ale i obyčejná sešívačka svůj účel splní. Kartička se poslední „stránkou“ zasune do 3x4 kapsy. A další prostor na vaše fotografie či journaling je na světě.  


Doufám, že vás interaktivní kartičky nadchnou stejně jako mě. A pokud nějakou uděláte, nenechávejte si ji pro sebe a ukažte nám ji na pinterestu.

PS: Naše PL album se po umístění těchto báječných kartiček přesunulo do vyšších sfér. V pravém slova smyslu. Je teď na pro děti hůře přístupném místě, aby se všechny ty vysouvací a otáčecí kartičky vůbec dožily konce roku 2015. 

9 komentářů:

  1. Jani, koukám s otevřenou pusou..... to je nááádhera..... super nápady, skvělé provedení :)... ráda se budu inspirovat

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, opravdu super :) byla jsem zvědavá, co máš za tajnou kartičku, ale tato kouzla ... :) . Kdy bude další příspěvek? ;))

    OdpovědětVymazat
  3. Klobouk dolů, super nápady, určitě využiju, už si to ukládám na pinterestovou nástěnku,ať to mám pořád po ruce :) Jsi fakt šikulka

    OdpovědětVymazat
  4. Mas neuveritelnou fantazii. Skvele hrave karticy! Ja ty deti tak chapu - sama bych nejradeji sedela s albem a cely den jen otacela kolecko :)

    OdpovědětVymazat
  5. Naprosto úžasné, Jani!!! Určitě vyzkouším :-))

    OdpovědětVymazat
  6. krásné, nápadité, úžasné a dokonalé :)
    Supr nápády!!!

    OdpovědětVymazat
  7. holky, dekuji!! tesim se na vase interaktivni projekty! moc!

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover