neděle 26. dubna 2015

PROJECT LIFE day

HRÁTKY S PLASTOVÝMI KAPSAMI
Jana B.

Vy, co děláte Project Life jich jistě máte železnou zásobu a třeba i v různých designech, kterých je na trhu nepřeberné množství. Dnes nadešel čas vaši sbírku obohatit o pár zajímavých kousků. Chtěla bych se s vámi dnes podělit o pár tipů, jak si můžete s plastovými kapsami pohrát. Ani tady se vaší kreativitě meze nekladou a koupený produkt může mít rázem zcela jinou podobu .... 

Odklápěcí kapsa
Určitě jste je už také objevili. Ty báječné odklápěcí kapsičky různých velikosti, které jednoduchým principem přilepíte na potřebné místo. No jo, ale co když vám dojdou a vy nutně jednu potřebujete? Ve scrapu se opravdu vyplatí nic nevyhazovat, a tak když mi dcerka svou zálibou v jedné PL stránce část kapsy nenapravitelně poničila, ponechala jsem si ji. A jak se teď hodila. Vystřihla jsem z ní část o rozměru 4x6 a lepidlem glossy accent přichytila na stránku. Hned jsem tak získala místo pro čerstvě narozeného synovce ... 



Váš originální design plastových kapes
Asi vás to překvapí, ale v tomto případě jsem vzala do ruky jehlu a niť. Amerika je sice opět napřed se svým fuse tool, které nedávno uvedla na trh firma WRMK a posléze Becky Higgins, ale zlaté české ručičky si dokáží poradit samy, viďte. Tentokrát jsem si pohrála s kapsou Designu E. Velké čtverce jsou super, ale většinou bojuji s množstvím fotografií, a tak jsem si dvě velká pole 6x6 rozdělila na 4 malé čtverečky velikosti 3x3. Zatím mám jenom nadírkované rozdělení, chystám se prošít průhlednou nití až po zpracování obou stran kapsy. Kdybych spodní řadu malých čtverečků nahoře rozřízla, aby se daly zasouvat fotky, mohla bych kapsy sešít již teď. Ale tentokrát se mi řezat nechce, a tak nejprve kapsy naplním a potom zašiju. Na konečné provedení se můžete těšit již brzy – bude vzorovým projektem pro naši květnovou PL challenge. 


Tímto způsobem si můžete vytvořit jakékoliv typy kapes. A fantasii se meze nekladou, taková chrastící hvězdička uprostřed vašeho layoutu může vypadat výborně. 

Panoramatické kapsy
V loňském roce s nimi přišla Heidi Swapp a nápad je to dokonalý. Já jsem se k jejich pořízení ještě nezmohla, a tak nezbývalo než si jednu takovou zkusit vyrobit. Použila jsem jeden čtvercový insert (vložku) od Becky Higgins a klasickou plastovou kapsu Design C. 


Nejprve jsem si insert silou ohnula na požadovanou stranu podle toho, kam jsem chtěla, aby se mi panoramatická kapsa otvírala. A několikrát přejela dřívkem, aby ohyb opravdu držel. 


Insert (vložku) jsem po straně s dírami nastřihla, aby mi vznikly pacičky.


Poté jsem velmi opatrně nařízla kousky kapsy po straně. Vždy uprostřed políčka 4x6. Tohle byla ta nejobtížnější část. Nakonec zbývalo vzniklé pacičky insertu vsunout do naříznuté díry, ohnuté pacičky v kapse narovnat a uzpůsobit tak, aby byly mezi kartičkami (fotkami); prostě aby ani z jedné strany kapsy nebyly vidět.



Tímto způsobem můžete na stranu vaší plastové kapsy „přichytit“ jakýkoliv insert, nebo uříznutou polovinu nějaké jiné kapsy, prostě jakýkoliv design, který se vám bude hodit. 

Přeji vám hodně trpělivosti při vašem dírkování a řezání a spoustu radosti z krásného výsledku. Neboť takto vytvořená kapsa  je nejenom praktickou záležitostí, ale také udělá z vašeho PL alba originální dílko!

3 komentáře:

  1. Jani, super, hlavně rozdělení té E kapsy. Na živo to vypadá ještě lépe, těším se, až to bude celé hotové a na nový článek.

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, dekuji! ja mela radost, ze si nikdo te nastavovane kapsy nevsiml a ze vypadala jako kupovana :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, tomu rikam PL engineering! Potrebovala jsem si precist clanek 5krat na to, abych pochopila jak jsi nastrihovala a prostrkavala kapsu :) fakt chytre vymyslene. A hlavne me to inspirovalo taky k prodlouzeni kapes. Sice na tvou metodu jsem si netroufla a natvrdo jsem to secvakala sesivackou, ale aspon neco, ze?

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover