neděle 22. května 2016

SCRAPBOOKING návod


Scrapbookové liftování časopisů
ALONA


Dnešní článek nebude tolik o samotném lepení scrapbookové stránky, jako o jejím designu. A ještě přesněji o tom, jak zkopírovat design scrapbookové stránky ze stránky časopisu neboli liftnout časopisovou stránku.


Modní časopisy, jako třeba Elle, si většinou nechají záležet na designu a hodí se na tohle cvičení. Moje druhá volba byla český časopis s názvem 360.

Dneska tvořím stránky s urbanistickou tématikou a fotografiemi Bangkoku. Třeba tento LO s fotografií mého oblíbeného mrakodrapu vznikl ze stránky v časopisu ELLE.


Tentokrát jsem se držela čistého designu, který podle mě ladí s urbanistickou tématikou, a nechala jsem scrapové zdobení na minimu. A výsledná stránka se hodně podobá stránce z časopisu, pokud se člověk abstrahuje od fotografovaných předmětů...


Liftování je ve skutečnosti  jednoduché, pokud se design rozloží na komponenty, ze kterých se skládá:
1.   Umístění fotografie. Levý horní roh stránky. Na fotografii a scrapbookovou koláž okolo se dívám jako na jeden celek.
2.   Nápis. Kolmo na stránku a překrývá se (spolu s bílým pozadím) s fotografií. Dodržela jsem i podržení.
3.  Journaling. Může být v místě zvýrazněného zvětšeného textu pod fotografií. Já jsem zvolila nenápadné umístnění vpravo od fotografie.
4.   Zbytek textu v časopise. Na většinu textu v základním fontu se dívám jako na prázdnou bílou stránku nebo vzorovanou podkladovou čtvrtku.

Další ukázku jsem vytvořila ze stránky v časopise 360.


Na stránce časopisu, ze které jsem čerpala inspiraci, mě zaujalo několik detailů:
1.  Umístění fotografie. Fotografie je úplně natlačená na okraj stránky, což se ve scrapbookingu málo používá.
2.  Jeden zakulacený roh. Taky ve scrapbookingu jsem zvyklí na buď zakulacené a/nebo rovné rohy. Zde zakulacení jednoho rohu přidává zajímavý detail.
3.   Nápis ladí s fotografií. Většina fotografií má jeden barevný prvek (očí, kus oblečení, pozadí apod.), který fotce dominuje. V časopise je to barva kalhot a nápis ve stejné barvě. Na mé fotce je to výšková budova a nápis.
4.  Dvoufontovost a dvoubarevnost nápisu. Nápis je doplněný o řádek v černém menším fontu. Sdělení v černém fontu je druhořadé. To hlavní sdělení nápisu je ve větším a barevném fontu.
5.   Journaling je ihned pod nápisem, nezasahuje do oblasti fotografie a je téměř na šířku nápisu.


Zdobení jsem zase držela na minimu a stránku jsem doplnila pouze o „náhodné čmáranice“, které mi hodně připomínají elektrické vedení v Bangkoku.

U těchto dvou příkladů jsem se hodně scrapově krotila. Ale nemusí to takhle být. Stačí stránky doplnit o pár enamelových teček, pár tahů štětcem, pár cákanců, několik ozdob a TA-DA – máte úplně originální scrap stránku a nikdo nikdy nepozná, že byla inspirována časopisem.

Doufám, že Vás to navnadí taky si někdy vyzkoušet liftování. A pokud ano, budeme rádi, když se pochlubíte v naší Pinterestové galerii.

3 komentáře:

Pin It button on image hover