pátek 24. února 2017

PAGE KIT návod

JANA S.
Tato stránka vznikala rok. Ne, nebojte, je to záležitost na chviličku. Ale na počátku byla fotka, která je stará už víc než 1 rok. Je z návštěvy u kamarádů a všem – včetně nich – se líbila. Řekla jsem si, že jim ji scrapnu – a odevzdám jako dárek. Ale nějak jsem to pořád nemohla uchopit. Měla jsem představu … no, byla hooodně mlhavá … Jistě to tak s některými fotkami máte také, že? Až když se objevil aktuální PAGE kit, věděla jsem, že tady je konečně TO, na co čekám! Vlastně pro Vás nemám ani tak návod, jako průvodce mým myšlením při tvoření. Někdy je to tvoření docela dobrodružná záležitost … tak pojďme na to!
Věděla jsem, že CHCI použít ten dřevěný papír z kitu, ale už jsem z něj kus odřízla na jiný layout, tak jsem jej doplnila na 30x30 cm bílou čtvrtkou.
O uložení fotky na stránce nebylo pochyb – vzhledem k její kompozici jsem ji chtěla mít vpravo dole. Podklad jsem tedy otočila tak, aby světlá část fotky byla na tmavém podkladě a tmavější postavy více vystoupily na bílé čtvrtce. Fotografii jsem ořízla kruhovou šablonou. Kruhy mám ráda – přijde mi, že stránku oživí.
Abych předešla nudě, která vzniká mou posedlostí liniemi a pravidelnou strukturou, moc ráda používám „efekt neřízených skvrn“. Nějakou (nepříliš velkou) skvrnu si na stránku vyrobím a pak se jí nechám vést při zdobení. Tady jsem se rozhodla navíc lehce experimentovat s maskou a vytáhla jsem šeps a distress inkousty. Nebojte, žádná mixed media – do toho se nepouštím, vím, kde je můj limit. ;) Na tmavý podklad jsem přes masku aplikovala malinké množství gessa a pak uhlopříčně přes stejnou masku natupovala kousek vzoru inkoustem. Na řadu přišly cákance – bílé (šeps) a černé (tuš). Po zasušení jsem kontrolovala, jak to bude vypadat s fotkou a usoudila, že je to prima, ale nějaké cákance by to chtělo přidat …
… a ufff, tentokrát se mi, mršky, nepovedly – bylo jich mnoho a takové nevzhledné … co Vám budu povídat, měla jsem chuť celé to vyhodit a na celou akci se vykašlat!


Ale stejný papír už nemám a bylo mi ho líto … zalovila jsem tedy v nepoužitých zbytcích kitu a část stránky, která byla nejvíc postižená, překryla jinými papíry. ;)
Když jsem pak byla jakž-takž spokojená, nastal čas pro poslední touch-ups. Tady jsem si také vyrobila další osobní challenge – stránka je pro mé ČESKÉ kamarády, ale já odebírám kity ve slovenštině … Z nápisů jsem tedy vybrala slovo LÁSKA, skalpelem jsem zprznila chipboard „SME SPOLU“ a odstranila „SME“ a z pokladů vylovila jiný chipboard od PA s letopočtem. Pak už to bylo celkem jednoduché – pár koleček – aby nebylo kulaté fotce na stránce smutno – štítky, dvojice výseků a hvězdičky … a myslím, že stačí, ne?
 Zdobení je rozloženo do „trojúhelníku“ tak, aby se trochu narušily hlavní linie layoutu.
Nakonec jsem celkem spokojená. Myslím, že doplněné papíry stránku ozvláštnily a jsem ráda, že jsem se nenechala průběžným neúspěchem odradit. Tvoření je přece hra, a je príma, že člověk vlastně nikdy přesně neví, kam ho to zavede …
Tak co, nezkusíte také nějaké „neřízené“ techniky? A co jste vytvořily z tohoto úžasného PAGE kitu Vy? Pochlubte se na naší pinterestové nástěnce nebo ve facebookové skupině!

12 komentářů:

  1. A me se ty cakance tak libili..:-D achjoo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesmutni, určitě zas zkusím nějaké další ... ;)

      Vymazat
  2. Jani opäť paraaadna stránka a ako píše Alča tie cakance mi vobec nevadili,ale pridané papiere ju pekne oživili. Super 👌

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vďaka, Ivi, aj ja si myslím, že tie pridané papiere tam proste mali byť! Ten flanelový prúžok proste zateľuje! ;)

      Vymazat
  3. Hned v náhledu na FB mi bylo jasné, kdo je autorkou této stránky. Moc se Ti Jani povedla. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Mileno. Je mnohem jednodušší než jak jsem si ji původně představovala, ale nějak mi tam nešlo dát víc roští. Asi jsem zrovna měla větvičkové okno. ;)

      Vymazat
  4. Opět krása, ty to ani Jani jinak neumíš :-) Ty přidané papíry to krásně oživily, ale líbily se mi i ty cákance. A ten flanelový proužek tam opravdu krásně pasuje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, děkuji. S touto stránkou jsem měla starosti - je opravdu těžké scrapovat pro někoho jiného - svazoval mě strach, že se jim nebude líbit. Radši ani nezmiňuji manželovy poznámky o velikosti fotky vs. prostor stránky ... ale jsem ráda, že jsem to nevzdala. ;)

      Vymazat
  5. Moc pěkná stránka Jani, se musím smát, jak už člověk u pár z Vás pozná (třeba Ty a Alona), kdo ten či onen projekt dělal ... máte to prostě nezaměnitelné s kýmkoliv jiným ... a jak už psaly holky, Ty cákance byly super, prostě nemůže to být pořád dokonalé, v tom je prácě ta krása a originalita ...s moc se mi líbí flanelový proužek, prostě Vaši kamarádi musei mít určitě radost, je to super stránka.

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover