úterý 4. července 2017

13. KOMNATA - Jana B.

V dnešní 13. KOMNATĚ se podíváme na naši skvělou JANU BENNETT. Kromě toho, že je členkou design teamu, má na starost i blog Papero amo a bez ní by tu nic nefungovalo ♥ Užijte si článek plný odpovědí na ty naše (a určitě i vaše) zvědavé otázky. 


Valika: Janka, mna by zaujimalo ako ste sa seznamili s Jamiem? Nemusis nejake detaily len ma to zaujima. A este by ma zaujimalo ako si prehovorila zit v Prahe a ci ta to nelaka sa prestahovat do UK? Ja teda dufam, ze nie ...

Ha, hned na začátek :) Stejně jako hodně jiných jsme se potkali v práci, ja učila na české větvi, Jamie na britské. A to jsem si vždycky říkala, že cizince za muže neee. O tom, kde budeme žít, byla řeč od začátku. Nejprve jsme se domluvili na pětiletce, ale Janičce to nestačilo a vyprosila si desetiletku (rozuměj, děti budou mít šanci osvojit si základy češtiny). No a i když deset let ještě neuplynulo, zatím to vypadá, že tu "nějaký" čas zůstaneme. Jamie ví, že v Anglii bych teď nebyla šťastná, nějak jsem k tomu ještě nedozrála. Mám totiž takový pocit, že po přestěhování už v UK zůstaneme natrvalo. Ale s největší pravděpodobností budou naše děti "globální", takže to pak půjdeme za nimi. A rádi!


Lea: Tak na co bych se zeptala. Nedávno jsi napsala, že jsi byla instruktorkou aerobiku a to mě velmi zaujalo, protože aerobik je jediný sport, který jsem schopná zvládnout a tolerovat. Takže ... co ty a jiné sporty? Máš to jako já, že jsi naprosto nesportovní slon nebo se s manželem a dětmi nějakým sportům věnujete? 

Leuško, jo! Miluju sport! Celou střední jsem jezdila do školy na kole, to bylo super, 8 km tam a domů (kdeže ty časy a kondice jsou). A jelikož jsem z Krkonoš, s prkýnky na nohou jsem narodila. Sjezdové lyžování časem převážily běžky, neb mi začala vadit celá podstata lenivého "nahoru lanovkou". Navíc se ze sportu, který dříve lidi opravdu ovládali, stala záležitost dosti nebezpečná a drahá. A co dělám teď? Maximálně s mužem běháme. Děti jezdí na kole a my si každý rok slibujeme, že dáme svoje kola do kupy a budeme jezdit s nimi. Letos jsme to opět nestihli :)

Alena: Hele, paní učitelko, máš nemoc z povolání? Mě totiž nenapadá nic sofistikovaného. A kdyby sis měla vybrat, kočka nebo pes?

Alčo, mám! Bohužel. V dnešní době internetu se to snažím přehlížet, ale mrzí mě, jak čeština upadá. Přísudek s podmětem nebo interpunkce, to jsou takové nejčastější prohřešky. Ale neřeším, každého vizitka. Sama se asi taky někdy "upíšu". Kočka nebo pes? Na to mám jednoznačnou odpověď: pes (promiň). 

Jana S.: Jani, co bys dělala ve volném čase, kdybys neměla papíry, diáře, TN, fotky ... zkrátka no scrap? A odpověď "lelkovala" a tak podobně se nepočítá!

Teda Jani, cožpak já vím? Scrap vyplnil převážnou část mého volného času, ne-li všechen. Ale tuším, že bych víc sportovala, to dost opomíjím. A taky zanedbávám jazyky, hlavně španělštinu, kterou jsem ještě před dětmi docela dobře ovládala. Takže bych víc běhala a praktikovala espaňol. Ale žádné maratony jako Jamie, já jsem sólo běžec a hromadné závody by mě akorát stresovaly.






Petra: Jani, kdybys chytla zlatou rybku, jaká by byla tvoje tři přání?

Kde se takové chytají, Péti? :) Ale kdyby náhodou ... bude to takové klišé, ale prostě je to pravda. Bez zdraví to nejde. Takže jako první bych si přála pevné zdraví a spokojenost pro celou svoji širokou rodinu. Dále abychom měli vždy nějakou práci a s tím souvisí i finanční zabezpečení. A jako poslední bych si přála, aby se lidé probudili (hlavně ti, v jejichž moci to je) a začali něco dělat pro tuhle planetu. Nebo brzy bude PO našem letopočtu.

Alona: Než se zeptám, něco na tebe prozradím. Vím, že moc miluješ svoji zemi a všechno české a že raději jezdíš po Čechách než do zahraničí. Jaká zákoutí v Česku jsou ti nejmilejší?

Tak nevím, Ali, opravdu raději po Čechách? Ale asi máš pravdu. Všechno české jsem měla ráda vždycky, ale musím uznat, že se to ve mě víc probudilo s příchodem dětí a potřebou předat jim nějaké české kořeny (když už jsem si vzala toho cizince). Nejbližší mi jsou rodné Krkonoše, tam to přece znám nejlíp, stále tam mám rodiče a příbuzné a ty kopce, to je prostě dechberoucí krása. Pak mám ráda Prahu, kam jsem v osmnácti přišla na vysokou a všude prohlašovala, že TADY bych nikdy žít nemohla! Hm, už to bude pár let, co tu máme naše doma. A jako milovník dobrého bílého miluju jižní Moravu (včetně Hradiště, to je jasné). Stačí procházka mezi vinicemi a hned je člověku dobře na duši.

Žalý dobyto!

 Lucie: A to nahrává další otázce .. kde se ti nejvíc líbí v zahraničí a máš nějaký cestovatelský sen?

Jooo, budeme cestovat! Luci, dlouho byla mojí zaslíbenou zemí Anglie. Co bylo anglické, to bylo nejlepší. ALE! Po roce ve Španělsku se priority změnily a tahle nádherná země mě totálně dostala. Ti Španělé mají úplně všechno! Bohatou historii, překrásné památky, kulturu, tance, počasí, hory, moře a výbornou kuchyni! Třeba se jednou přestěhujeme tam .. Cestovatelských snů mám hodně. V Evropě je to Island, celosvětově pak toužím procestovat Jižní Ameriku, hlavně Peru. To ale sami s Jamiem, až skousne "polní" podmínky přespávání. S dětmi bych pak chtěla znovu projet západ USA, půjčit si motorhome a celé dva měsíce být na cestách

Jana V.: Jani, jakou další tvořivou činnost jsi dělala, než jsi objevila scrap? A jak jsi vlastně ke scrapu přišla?

Jani, dělala jsem fimo - polymerové šperky. Bavilo mě to moc, ale vadila mi "neužitečnost" výrobků. Jako dárek bylo těžké strefit se do vkusu a sama šperky vůbec nenosím. Takže jsem fimování vyměnila za scrap. Začalo to zvolna několika (naprosto šílenými) přáníčky, pár kurzy u Kačky Pupi a posléze internetovým objevem Project Life a kit clubu Papero amo. Hledala jsem tenkrát něco, jak zpracovat Albertův první rok života. Pak už to šlo hodně rychle :)

Silvie: Kdybys mohla jít na večeři s jakoukoli známou osobností nebo jakýmkoliv člověkem (i z dob dávno minulých), kdo by to byl?

Já chci! Zařídíš to, prosím? Pokud by to měla být ještě žijící osoba, tak bych prosila jednu večeři se Zdeňkem Svěrákem. Miluju jeho humor, cit pro češtinu a velmi si jeho práce a všeho, co dokázal, vážím. Kdybych mohla jít na večeři s někým z dob minulých, tak bych moc ráda viděla mé dva dědečky ... a pokud někoho z dob DÁVNO minulých, tak moc prosím o Amadea Mozarta. Moc by mě zajímalo, jaký jako člověk opravdu byl. S Formanovou verzí geniálního šílence se nějak nemohu smířit.

Anička: Jani, vím, že miluješ knihy. Takže - tvoje tři nejoblíbenější? A taky .. jaká literární postava je ti nejvíc podobná?

Tři nejoblíbenější? To si mám opravdu vybrat jen tři? Uaa ... Tak asi série Harryho Pottera (tos netušila, viď). Mohla bych ho číst zas a znovu. Pak je samozřejmě spousta beletristických knížek, které mě bavily, líbily se mi, možná bych si je znovu přečetla, ale těžko je zařadit mezi nejoblíbenější. A tak zabloudím do dob svého dětství a co na mě udělalo největší dojem. Jako malá jsem asi šestkrát přečetla Děti z Bullerbynu a třikrát Káju Maříka. A úplně nejvíc jsem milovala sešitové komiksy Rychlých šípů. Dodnes si pamatuji, jak jsem k nim po příchodu ze školy zasedla, namáčela si piškoty do mlíka a četla a četla. Nejvíc podobná literární postava? Těžká otázka. Tak něco s Hermionou, já tu školu taky vždycky hrozně žrala (bohužel). Z Bullerbynu mi byla nejbližší právě Lisa a mezi Rychlými šípy nejvíc vynikal právě Mirek Dušín. I když teď, s odstupem, mi přijde až moc slušňáckej.


9 komentářů:

  1. jani parada❤ nabuduce preberieme to spanielsko. velmi ma to zaujalo ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vid :) koho by ne. To ja desne rada, akorat se priprav, ze to bude nadlouho, pac o Spanelsku mohu basnit do aleluja :)

      Vymazat
  2. Jani, s tvymi cestovatelskymi sny se naprosto ztotoznuju!

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, vůbec jsem netušila, že jsi "od nás", teda já jsem z pod hor (Velichovky-Jaroměř), ale Krkonoše beru za své. Každou volnou chvíli jsme tam vyráželi. A jako ty, postupně jsme vyměnili sjezd za běh. No a Děti z Bullerbinu,to je taky moje srdcovka (Lisa byla u mě taky nejoblíbenější, že by v tom hrálo roli budoucí povolání😊). Díky za bezva odpovědi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, dekuji! U nas je proste moc dobre! Ja nad tim pak jeste premyslela a obecne jsem nemela rada knizky se zlobivymi hrdiny .. treba u Maleho Bobse jsem desne trpela, jak porad neposlouchal :)

      Vymazat
  4. Krásný rozhovor, díky za něj :) P. S. taky mám vystudovanou češtinu a taky žeru Harryho :) Ale ten scrap tak dobře neumím .) Aneta M.

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover