sobota 4. května 2019

NÁVOD na rámeček s optickou iluzí

DVĚ V JEDNOM
Anička

Zadání soutěže k Mezinárodnímu dni scrapbookingu bylo jasné - dvě fotky a hlavně ne klasická scrap stránka. Prý si uděláme něco jednoduššího. Řekla Pavlína (to, jak jednoduchý to měla, si můžeš přečíst tady).

Pinterest - náš věrný přítel - opět pomohl v nouzi a poskytnul nápad na páskovou iluzi. Do rámečku. Vypadlo to hooodně jednoduše - a takové projekty já mám nejradši. Nastříhat, položit, posunout o milimetr sem, pak zase tam a nalepit. Hotovo. 

Budeš potřebovat dvě různé fotky (ale je super, když jsou třeba ze stejné akce, aby rámeček dával smysl). Moje měly velikost původně 10x15 cm, ale zastřihávala jsem je kvůli rámečku na 9.5 x 14 cm. Velikost fotky si tak přizpůsobíš svému rámečku, ale princip je stejný. 

Dál budeš potřebovat pruh papíru. Já jsem zvolila bílý, aby fotku nic nerušilo. Můžeš samozřejmě použít jakýkoli jednobarevný (do vzorovaného už bych se asi vůbec nepouštěla), ale bílá bude nejméně nápadná, když se něco nepovede.

Pásek je velký podle tvých fotek. Když budeš mít fotku 10 x 15 cm, bude mít pásek 10 x 30 cm (tedy, stejná šířka a dvojnásobná délka).

Pásek si narýhuješ ve vzdálenostech 1 cm a poskládáš harmoniku. 


Obě fotky si nařežeš na centrimetrové pásky. Na výšku.
Určitě si jednotlivé pásky označ čísly. Pokud nemáš velikou zálibu v puzzlích. 


 Jestli máš očíslováno, stačí nažezat. 


Obě dvě fotky.


A teď začíná zábavnější část. Asi. Polož si pásky na harmoniku a lep je na střídačku (první dílek z první fotky, první dílek z druhé fotky, druhý dílek z první fotky, druhý dílek z druhé fotky atd.)

Nejlíp to funguje, když je lepíš na co nejvíc složenou harmoniku, aby se ti pak dílky o sebe nezadrhávaly. Já jsem v této části nebyla úplně důsledná a špatně se mi to pak skládalo. 


Pak už "stačí" jen harmoniku nějak rozumně dostat do rámečku a přilepit ji oboustrankou. 
U téhle části jsem nadávala dlouho a hodně, ale výsledek stojí zato. 


Rámeček dozdobíš a dárek je na světě!


Budu ráda, když si vymyslíte nějakou další dvoufotkovou vychytávku a podělíte se s námi!

3 komentáře:

  1. To jsou parádní nápady. Oba rámečky jsou krásné a pěkně jste nám to obě popsaly. Návod určitě vyzkouším🤗😃👍

    OdpovědětVymazat
  2. Jako, sefova cislo jedna, to je mazec! V pristim zivote urcite vyzkousim! ❤❤❤

    OdpovědětVymazat
  3. No tak ale čo je toto za masaker?!!! Nádhera fakt ❤️

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover