neděle 29. května 2016

Tvoření ve stylu

 In Style of: Lena Sevrina 
ALONA 
 
Pravidelně sleduji řadu amerických srapbookových blogů, které uvádí na trh nové trendy a celé září těmi nej-nej scrap novinkami. Na chvíli mě ale přepadl pocit monotónnosti inspirací. Oči zatoužily po změně a já jsem začala hledat. A prohledala jsem toho hodně – Ameriku, Austrálii, Asii. Nakonec jsem našla to, co jsem hledala, v Petrohradě, kde žije talentovaná Lena Sevrina (http://sevrina-rukidelayut.blogspot.cz) - scrapbookerka, grafička a ilustrátorka.


Tvorba Leny mě naprosto okouzlila. Je hodně osobitá a vybočuje ze zajetých trendových kolejí. Lena Sevrina zůstává věrná sama sobě a zachovává svůj rukopis a smysl pro humor v každém svém díle. Ať už je to scrapbooková stránka



... nebo art journal




... nebo scrapbookový papír. ANO, Lena už má za sebou několik kolekcí scrapbookových papírů. A tahle PL kartička s nápisem
„Seznam úkolů:
napapat sezdřímnout si
znovu si zdřímnout“
nemá chybu! Musím si to taky dopsat do svého seznamu úkolů.


A jak tvořit ve stylu Leny Sevrinové? Podle mě napasovat se 100% do cizího stylu nejde. Stejně jako nejde tančit v cizích botách. Ale dá se krásně tančit ve vlastních a okouknout pár cizích pohybů. Tak se pojďte podívat na pár „pohybů" Leny Sevrinové.

Zkusím vyčlenit několik výrazných rysů charakteristických pro její tvorbu.

1. Nebát se vzorovaných papírů.


2. Zapomeňte na pravítko nebo jakoukoliv pravidelnost.



3. Kontrast a černá barva jsou důležité.


4. Zapomeňte na to, že nápis má být ve stejném fontu, i kdyby se skládal jen z jednoho slova. (Jo a tento černý LO bude asi můj oblíbený).


5. Menší fotky jsou lepší. A více menších fotografií zvýrazňují vyfocený objekt.
  

 
A tady jsou dva mé pokusy zakomponovat do tvorby prvky, které používá Lena Sevrina.


Vytvořila jsem cvičně dva layouty se stejnou fotkou a názvem a hrála jsem si s kompozicí a podkladovým vzorem.  


A tady úplně na závěr video z procesu tvorby s komentáři k použitým technikám Leny Sevrine.


Doufám, že Vás tvorba Leny nadchla stejně jako mě. A hlavně, že zkusíte zakomponovat do vlastní tvorby něco od Leny. A pokud ANO, nezapomeňte se pochlubit na naší Pinterestové galerii.

8 komentářů:

  1. wow, wow, wow ... to jsi proste cela ty, nikoho jineho si v takovem stylu nedokazu predstavit. Uzasne!!

    OdpovědětVymazat
  2. Parada, tleskam! Super to mas a s jakou lehkosti to delas...uz se tesim na další Tve video!

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherný - určitě vyzkouším. Krásný den, Iva :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Alono, parádní! A hned jsi mě namotala ... ale to umělecké barevné "patlála-patlála" asi nedám, páč neumím :-) Každopádně, pár detailů ráda liftnu. Díky!

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Dekuji Vsem! Byla to vyzva. A jsem rada, ze Vas to oslovilo. Jana uz dokonce stihla vytvorit vlastni stranku. A je krasna!

    OdpovědětVymazat
  7. je to bomba. fakt krasa. velmi odvazne. neviem ci by som to dokazala ale pozerat sa na teba ako tvoris je proste uzasne :)

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover