pátek 22. května 2015

DIY washi pásky

DIY WASHI PÁSKY
Valeria

Prajem Vám všetkým krásny deň.

Dnes som si pre vás pripravila veľmi jednoduchý, ale zároveň veľmi zábavný a efektný návod. Ukážem vám ako si môžete vytvoriť  Washi pásky v dĺžkach, šírkach, farbách a vzoroch po akých túžite resp. aké práve potrebujete.

Aj keď mánia Washi postupne ustupuje, medzičasom sme si na ne zvykli a objavili ich čaro. jemné a pritom výrazné. Do každého projektu vnesú niečo zaujímavé.  Sú však aj trochu neskladné. Niekedy sa nechám zlákať vzorom, bez ktorého nemôžem žiť už ani minútu, a potom doma neviem čo s celou rolkou  :)

Osobne som sa pustila do tohto experimentu z dvoch hlavných dôvodov: V poslednej dobe som si veľmi obľúbila bielo-čierne pásky, ktoré sa zázračne hodia do každého projektu. Mám veľmi rada jednofarebné pásky, ktoré sa taktiež hodia do každého projektu
V neposlednom rade moja krabička určená na washi pásky je plná, ale ja chcem nové vzory :) Experiment vyšiel, som ním nadšená a chcem vám ho predstaviť. 

Čo budeme potrebovať ? 
Hodvábny papier / Tissue Paper – základná ingrediencia, bez ktorej to nepôjde. Skúste popozerať v hobby obchodoch. Kúpila som si celé sady, ale aj kusovky. Jednofarebné aj vzorované. Keď som ich začala hľadať, zrazu to bolo všade :)
Rybia kosť / Bone Folder / Rýhovací nástroj 
Lepiace obojstranné pásky v rôznych šírkach
Pečiatky, atramentové podušky, nožničky 


1. Na vnútornú stranu vzorovaného hodvábneho papiera nalepíme obojstranné pásky rôznej šírky. Dĺžku prispôsobíme aktuálnym potrebám. Teoreticky si môžete najhrubšiu pásku narezať na užšie pásiky. 


2. Snažíme sa lepiť opatrne, aby nevznikli bublinky. Ak sa to stane, otočte papier a prejdite po papieri s rybou kosťou / rýhovacím nástrojom.  Budete prekvapené, ako krásne sa dá papier vyhladiť.  Len treba viackrát prejsť po „postihnutom“ mieste a vytlačiť bublinku smerom von. Papier obstriháme pozdĺž pásky.


3. Ak máte len jednofarebný papier, nezúfajte, môžete si vytvoriť vlastný vzor pomocou pečiatok. Zo všetkých razítkovacích farieb prešli testom len StazOn a Versafine Onyx Black Ink. Prosím nenechajte sa však odradiť a vyskúšajte všetko čo doma máte. 

 

Takýmto spôsobom som si vytvorila zásobu handmade Washi pások: Jednoduché čiernobiele s písmenkami a notami, po ktorých som túžila už poriadne dlho :)


Jemné, jednofarebné,  pripravené na ďalšie úpravy 


Vzorované & farebné 


A napokon ozajstná ručná práca :)


Zopár rád na záver : Hodvábny papier je veľmi klzký povrch, čo trochu komplikuje prácu. Atrament schne dlho. Asi viac mi vyhovujú menšie pečiatky ako veľké, ale možno to chce len viac času a zručnosti pri práci ;-) Lepidlo je trvalé, nemôžete ich jednoducho odlepiť  a znova nalepiť ako pri originálnych washi páskach. 
Chcela by som vám ukázať aj využitie v praxi. 


Vyskúšate ? :)

Podobným spôsobom si môžete vytvoriť aj textilnú lepiacu pásku. Môžete skúsiť aj embosovanie. Ja som sa do tohto dobrodružstva nepúšťala, lebo teplo  môže zničiť lepidlo v páske ... ale ak niečo zaujímavé zistíte, budeme radi ak sa s nami podelíte o svoje skúsenosti. Taktiež mám pocit, že v budúcnosti sa budú washi predávať v takejto plochej podobe. Dievčatá ponúkajú tzv. Washi booklet od Heidi Swapp alebo Washi Tape Strips od Amy Tangerine.  My sa môžeme tomuto trendu  prispôsobiť už dnes :)

6 komentářů:

  1. Valerie díky za úžasný návod !!

    Určitě vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že washi pásky budou moje záhuba. Už teď mám dva šuplíky plné originálních a stejné množství vlastnoručně vyrobených - asi bych to měla začít rozdávat :-D :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pavlínka závislosť je závislosť :-) my to dobre chápeme, každý máme niečo ;-)

      Vymazat
  3. Děkuji za super nápad, určitě vyzkouším!!!

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover