úterý 7. června 2016

ORGANIZACE PRACOVNY


Moje pracovna – 3. část
Jana V.

Dnes tu máme poslední díl prohlídky mého scrap-koutku.


Posledně (tady a tu) jsme skončili u knihovny Expedit, kterou mám vedle pracovního stolu. Když u něj sedím a jen se trochu pootočím doprava (jupí, nemusím tedy vstávat!), tak mám hezky na dosah šuplíky Alex z Ikey. Než se půjdeme podívat do šuplíků, tak na samotném Alexovi jsou má velká láska...papíry! Vedle je další odkládací prostor (těch není nikdy dost, když se na něčem pracuje!), kde zrovna teď leží opět papíry.


Tenhle nápad na ukládání 12*12 papírů není můj, ale nevím už přesně, kdo s ním v naší české scrap komunitě před několika lety přišel. Každopádně mu patří můj velký DÍK, protože je skvělý a funguje mi od samého začátku. Jedná se původně o papírovou aktovku (kupovala jsem tehdy tuším v Tescu) na A4 dokumenty za pár korun, které se seřízla zavírací chlopeň a zůstala jen harmonika. Většinu papírů mám podle barev.


Otvíráme první šuple. Mám v nich celkem skromně inkoustových polštářků (bohatě mi stačí tyto Versafine, Ingvild Bolme a neonové Hero arts), stejně skromně i gumových razítek na dřívku či na cling pěně. V penále jsou pastelky a kolem pár drobností, které nenašly místo jinde.  (Zastrčené, protože šuple se nevysune úplně, jsou asi 4 Distress inkousty...taky je mám! a jiné nepoužívané věci).


Druhý šuplík vypadá jako chaos. A tak trochu je! Ale vyhovuje mi. Dávám zde odstřižky papírů a tím, že je šuplík velký, tak se v něm dobře přehrabuje a opravdu jdu do zbytků často zalovit. V krabici jsou zbytky jednobarevných papírů, a když chci hrabat ve vzorovaných, tak ji vyndám.


V dalším šuplíku jsou základy přáníček, embosovací kapsy (mám všehovšudy 3), dlouhé desky a vyřezávací šablony do Big shotu, penál na cesty a pár zásobních lepících potřeb.


Čtvrtý šuplík by asi nebyl, kdybych se scrapem začínala až v posledních pár letech. Dřív ale holt vládly světem scrapu raznice, které bohužel nejsou moc skladné, takže proto mají svůj šuplík. K pár z nich se tu a tam vracím, ale mám tendenci na ně zapomínat. Hojně jsem také hlavně dřív využívala Dymo štítkovač.


V posledních dvou šuplících už v podstatě scrapový materiál není a jsou poloprázdné (jsou zde třeba obaly, které si nevím proč nechávám, nedodělané věci, apod..). 

Nad tímto kusem nábytku je ještě dlouhá police (opět OSB deska..):


Zkraje nejvíc po ruce mám krabici s průhlednými razítky (více o ní zde).


Vedle je další šikovný kousek z Ikey, krabička Kuggis (poradila mi jej Lucka P. – díky!). Je ideální na 15*15cm formát, tudíž v něm mám šestkové sady papírů, balík šestkových jednobarevných papírů a pár ozdob na vrch (pro tu radost, že jsou na očích).


Vedle mám další mini šuplátka a nich čeká na své použití Fuse. Tenhle díl mám raději než předchozí dva v knihovně, protože ne všechny šuplíky jsou mini. Dolní největší ukrývá enamelky, perličky a další ozdůbky. Nad ním jsou embosovací prášky a zbytky výseků. V nejmenších už je to opět mix malých ozdob (šňůrky, průchodky, chipboards, apod.)


Posledním úložným dílem je starý (zřejmě) příborník z vetešnictví, který se mi na výšku bohužel nevešel do Alexe, tak je na polici. Jsou v něm washi pásky (až tolik je nepoužívám, takže co do počtu jsem proti jiným břídil), malé embosovací prášky, pár šňůrek a různé visačky a kartičky.


Za Alexem je ještě jeden starý stůl a na něm moji dva staroušci: pan Lada a pan Consul. Šicí a psací stroj. Moji věrní scrapoví pomocníci:-)


A to je z mé pracovničky vše. Už jen pár poznámek závěrem. Ano, před nafocením jsem trochu poklidila, ale v zásadě mám ráda pořádek i při tvoření. Je fakt, že když jsem právě dodělala stránku, tak je to na stole a okolo jako když vybuchl granát, to zas né že né, ale scrap je snad jedna z mála věcí, která mě uklízet baví. Ráda začínám novou věc s čistým stolem, a tak se stejnou láskou všechny ty věcičky, co jsem vytahala, opět na konci zandavám na svoje místečko. Udržuju si tak i přehled, co mám a ráda se v materiálu přehrabuju:-) Samozřejmě, když mám skluz a deadliny, tak to vypadá v pracovně méně idylicky.
Uspořádání se samozřejmě u mě v pracovně mění, stále hledám něco šikovnějšího a tak doufám, že třeba i vy jste našly dnes u mě inspiraci pro váš koutek. Za mě zlaté pravidlo: vše používáné co nejvíce po ruce a hlavně jednoduše! Některé věci na organizaci vypadají někdy hrozně cool a prakticky, ale nemusí vám vyhovovat;-)

6 komentářů:

  1. Jani, krásný, a díky za inspiraci, až jednou nebudu mít pracovnu v kuchyni, určitě si tenhle článek zase dohledám a mrknu co by se mi tak hodilo :)

    OdpovědětVymazat
  2. No tak toto je krásna pracovna, asi sen každej scrapžienky mať samostanú miestnosť a ešte tak prehľadnú! a vďaka Janka za tvoju inšpiráciu na tvojom blogu - Sn@p album z dovolenky.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. díky holky! no musím si pracovny užít než o ni přijdu:-) pak se budu taky krčit v koutku :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Jani super, jen doufam, ze tolik veci nikdy nenasyslim a ze ja jsem ale sysel :-D...aktovku jsem videla nekdy pradavno v scrapbook ceske knizce a od te doby marne shanim

    OdpovědětVymazat
  6. Jooo, aktovku jsem měla, když jsem začínala...věnovala jsem ji pak Božikovi. Už se mi hrozně moc otevírala a bohužel ani vázání provázkem moc nepomohlo :-) Teď by se mi zas hodila, jen není prostor :-)

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover