úterý 9. července 2019

PAGE KIT projekty / KATKA



Zdravím vás srdečne z môjho tvorivého kútika (rozumej z kúska kuchynskej linky, na ktorom vznikajú moje diela). Dnes som si pre vás pripravila trocha inšpirácie a dopomohol mi k tomu výdatne júlový Page Kit. Ten kit je tak krásny a vkusne navrhnutý, že tvorenie s ním bolo naozaj jedna báseň.



Prvý layout


Lekná alebo deň u babky. Tak znie celý názov tejto stránky. Keď som pri prvom kochaní sa kitom videla tento papier, hneď ma napadla príroda, voda, žaburina... Babkine lekná! Ešteže som ich pri poslednej návšteve odfotila. No a keď už skrepujem  babkine lekná, tak prihodím aj zopár fotiek Šimonka, ako si to u babky užíval. Najmä ovocie rastúce v záhradke, ale rozhodne aj tie lekná. Tými sme všetci fascinovaní.


Vytlačila som teda slušnú kôpku fotiek. Lekná som vytlačila troška väčšie, jednak preto, aby to korešpondovalo s nadpisom a okrem toho aj preto, že veľmi rada kombinujem na projektoch rôzne formáty fotiek. Myslím, že im to dodá takú špeci dynamiku.


Vedela som, že tento papier chcem nechať v celku a použiť ho ako podklad. Po počiatočnom experimentovaní s rozložením fotiek som sa rozhodla, že pôjdu pekne všetky vedľa seba a tento kompaktný rad rozbijem väčšou fotkou lekien. Na ľavej strane nad fotkami mi tak vzniklo útulné miestečko pre prvú časť môjho nadpisu. Chipboardové písmenká v tomto kite boli navrhnuté tak, aby dali dokopy rôzne mutácie slova DOKONALÝ, ale čuduj sa svete, dali sa z toho vyskladať aj LEKNÁ. No nie je to dokonalé?


Fotky som podlepila pásom parketového papiera z kitu, a nalepila som ich naplocho, bez zdvíhania penou, aby tie chipboardy nad nimi pekne vynikli. Potom som pokračovala v tvorbe nadpisu. Tá tmavomodrá abeceda je ďalšou dokonalou vecou z tohto kitu a ja som ju použila hneď na dvoch miestach, na prvom som ju podlepila bielou šípkou z archu z výsekmi a na druhom som použila kúsok ružovej machuľky z transparentných nálepiek podlepený bielym papierom, aby lepšie vynikol. Prihodila som jeden kochlík s kvetinou – tých je aj u babky neúrekom.


To biele slovko „deň“ mi prišlo ako stvorené na kontrastný tmavozelený podklad. Tak a nekonečne dlhý nadpis bol konečne hotový.


Zhora som stránku mierne zrezala, lebo som sa rozhodla, že potrebujem zopár tmavomodrých akcentov k tým slovkám. Vybrala som preto tmavomodrý papier s kvietkami a išla som odrezať tenký pás. No ale keďže tieto papiere maju branding stripes vzorované po celej dĺžke a tento bol geniálne skombinovaný, zostal aj ten a na stránku pribudli ešte dva vzory. Horný pruh pekne dopĺňa pás papiera pod fotkami. Tmavomodrý pruh som zasa vyvážila pridaním tmavomodrého kvetinového prúžku z papierových výsekov do stredu stránky. Journaling som tentokrát napísala bielym gelovým perom. Ešte pár vystrihnutých modrých kvietkov a jeden kvetinový chipboard na prepojenie a tadaaaaa, prvá stránka hotovo.


Druhý layout


Ako podklad pre druhú stránku som si zvolila nádherný tmavomodrý kvetinový papier. Kvety ma inšpirovali k tomu, aby som zdokumentovala naše takmer každodenné pochody cestičkou cez vinohrad na obľúbené ihrisko. Šimonko počas cesty vždy obdivuje kvietky a v poslednej dobe aj množstvo motýľov, ktoré okolo nás poletujú. 


Nachystala som si dve fotky a tie pod ne som navrstvila dva vzorované papiere z kitu. Miesto, kam som ich plánovala umiestniť, som pretrela bielym gessom, aby som vzor trocha zjemnila a ony tak lepšie vynikli. Pod fotky som umiestnila dva zelené pruhy, odstrižky z papiera z predchádzajúcej stránky. Na fotkách je množstvo zelenej, a tak sa mi žiadalo ju pridať aj takto.


Obe fotografie som ozdobila jemnými bielymi kvetinovými výrezmi z kitu. Tá stránka si ale pýtala aj nejakú farbičku, tak som vytiahla minulomesačný arch s papierovými výrezmi a vylúpla z neho ružové a žlté kvietky. Tými som podložila biele výseky a stránke to dodalo troška kontrastu. Pod navrstvené papiere som ešte zastrčila kúsky srdiečkového prúžku z výsekov.


Na každú fotku som prilepila chipboardový štítok, na ktorý som predtým nalepila číre samolepky z kitu. Na nadpis som použila písmená z mojich zásob a to tak, že som pre efekt navrstvila bledo a tmavomodré na seba.


No a keď to celé bolo hotové, stalo sa čo? Stalo sa to, že sa mi to nepáčilo :-) Podkladový vzor bol príliš výrazný, chcelo to celé trocha uzemniť. Vzala som teda tmavomodrú textúrovanú štvrťku, ufaklila z nej široký pruh a ten som zastrčila z ľavej strany pod fotky až po zelené pruhy papiera. Omnoho lepšie, uf. Ešte som bielym gessom trocha prstom pošúchala na miestach, kam prišli fotky, aby to tam celé viac vyniklo. Neviem, či to bol úplne najlepší nápad, ale už nebolo cesty späť. Pridala som ešte zopár lepšie aj horšie mierených bielych fŕkancov a radšej som to už odložila. To bola dráma!


To je na dnes odo mňa všetko. S kitom som ale ešte rozhodne neskončila. Požmurkáva na mňa ten nádherný papier s mnohými odtieňmi modrej a výseky domčekov, tak už tuším, že ďalšia stránka bude venovaná čerstvo cvaknutému selfíčku s kamoškou, ktorá má slabosť pre tmavomodrú a domčeky. No dobre, priznávam, že pre domčeky mám slabosť aj ja. A čo si skrapnete z júlového kitu vy? Príďte nám to určite ukázať do našej Rodiny na FB. Budeme sa tešiť.

Krásne tvorenie a vidíme sa už čoskoro.
Katka

6 komentářů:

  1. Nádherné stránky! A taková neobvyklá, magická barevnost ❤

    OdpovědětVymazat
  2. Adelka dakujem moc😘 Ano, tie farby aj mna dostali.

    OdpovědětVymazat
  3. Kati, obe stránky sú super, to už som ti povedala 😉 Lekná z Dovolenky - super vtipne 👍👍👍, ale tvoj clanok ma vzdy potesi aj uzasnymi vyrazmi len tebe vlastnymi. Ufaklit papier vies iba ty ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha Jani to je super, ze sa to niekomu aj paci. Ja vzdy tak hutam, ci mi je vobec rozumiet😂 Dakujem

      Vymazat
  4. Veľmi pekné stránky, Katka. Tie farby ti naozaj sadli. Teším sa, čo ešte z tohto kitu vytvoríš ďalšie 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dakujem velmi pekne Mirka. No snad sa zadari este, ten modry papier ma fakt hypnotizuje😂

      Vymazat

Pin It button on image hover