čtvrtek 6. června 2024

Kapsičkové mini album POJĎME SLAVIT / MÍŠA D.

Tak jak se ti daří dohánět resty v dotváření stránek, alb a PL z různých slavnostních příležitostí? Za sebe musím říct, že jsem toho díky kolekci POJĎME SLAVIT stihla celkem dost a dnes pro tebe mám další tip třeba na nějaké víkendové tvoření.

Vyrobíme si mini album, ve kterém se ti bude vyjímat pár fotek z oslavy, ale pokud máš z každé příležitosti fotek tisíc jako já, bez velké námahy si rozšíříš kapacitu alba jak potřebuješ nebo můžeš schovat třeba nějakou kartičku se sepsanou vzpomínkou nebo milým přáním.

Nejdřív si připravíme desky. Budeš potřebovat lepenku nebo pevnější karton nařezaný v následujících rozměrech:

  • 12 x 10 cm (2x)

  • 12 x 4 cm

K tomu si ze stejného materiálu připrav rovnou rámeček tak, že do lepenky o rozměru 8 x 10 cm vyřízneš okýnko, které bude 1 cm široké.

Desky si polepíš papírem dle svého vkusu, já jsem potáhla přední a zadní stranu potištěným papírem a hřbet strukturovanou čtvrtkou a teprve potom jsem vše slepila dohromady, ale jestli si na to netroufáš, části desek ti vejdou klidně celé na jedinou čtvrtku vedle sebe. Jednotlivé kousky lepenky jen nalepíš na papír, nezapomeň na 1-2 cm okraj kolem celých desek a 0,5 cm rozestupy mezi jednotlivým částmi. Rámeček jsem polepila stejným strukturovaným bílým papírem jako hřbet alba.

Teď přijde část, která možná vypadá komplikovaně, ale je snadná. :) Vazbu si připravíš tak, že pruh papíru 11,5 x 23,2 cm narýhuješ následovně:

  • 5 cm

  • 6 cm

  • 7 cm

  • 7,8 cm 

  • 8,8 cm

  • 9,8 cm

  • 10,6 cm 

  • 11,6 cm

  • 12,6 cm

  • 13,4 cm 

  • 14,4 cm

  • 15,4 cm

  • 16,2 cm

  • 17,2 cm

  • 18,2 cm



Narýhovaný kus papíru naohýbej dle obrázku a vždy sousedící proužky o šířce 1 cm slep dohromady, aby vznikly lamely. Jejich rožky mírně zkos, aby se lépe navlékaly stránky. Tento vzniklý hřbet nalep do desek a přední a zadní (vnitřní) stranu desek přelep kousky papíru.


Teď si připrav jednotlivé stránky. Budeš potřebovat pět proužků papíru o velikosti 9 x 24 cm (narýhované na 1 a 12,5 cm), které ohneš, na ten centimetrový proužek naneseš lepidlo a slepíš. Já jsem použila bílou čtvrtku a jednotlivé stránky jsem pak polepila papíry s různým dekorem.

Potom postupně nanes tekuté lepidlo na každou lamelu hřbetu a nasuň stránku, můžeš si to nejdřív zkusit nanečisto, pokud půjde stránka hůř navléct, rožky lamely ještě trochu sestříhni.



V každé stránce vznikne kapsička, do které můžeš vsunout další fotky nebo třeba sepsat nějakou vzpomínku. Je dobré na ně nalepit úchytku nebo třeba provléct mašličku pro snazší vytahování.


Pokud si chceš vyrobit chrastítko na přední stranu alba jako já, podlep si pomocí oboustranné lepicí pásky připravený rámeček kouskem acetátu, na ten ještě nalepíš rámeček z pěnové pásky, na přední stranu alba nasyp třpytky nebo flitry a nalep přes to připravený rámeček.



Zbývá dozdobit. Já jsem použila papírové výseky z kolekce POJĎME SLAVIT a ze zlatého kartonu jsem vyrobila spoustu výseků pomocí vyřezávacích šablon ze stejné kolekce. Mám ráda na albech mašličky, ale nerada je zavazuju, tak jsem jednu na hřbet alba nalepila.






Přeju hezké tvoření a budu se těšit zase příště.


POUŽITÝ MATERIÁL A POMŮCKY:

Pokud některý materiál nebo pomůcka není skladem a ty ji nutně potřebuješ, nevěš hlavu! Dej si hlídacího psa. Jakmile to bude možné objednámenaskladníme a emailem tě informujeme.

2 komentáře:

  1. Moc krásné albíčko, tam se vejde plno foteček 👏👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaela Durkošová6. června 2024 v 14:22

      Irenko, moc děkuju. Mám pocit, že když jsou děti malinké, tak je těch fotek hodně a těžko se mi vybírá. :) Někdy je potřeba víc místa :)

      Vymazat

Pin It button on image hover