čtvrtek 11. ledna 2024

Kartičkové mini album MILUJU /MÍŠA D.

Asi nebudu zdaleka jediná, kdo se ještě chystá na nějaké ty vánoční papírové dodělávky, ale ať máme po svátcích zas trochu změnu, připravila jsem si mini album z kartičkového kitu MILUJU - v klidu z něj vytvoříte zimní, novoroční a dokonce i narozeninové album. Já jsem si vyrobila vzpomínku na jeden milý zimní víkend.

Na pevné desky budete potřebovat: 

  • lepenku nařezanou na rozměry
  1. 10,4 x 7,8 cm
  2. 10,4 x 2 cm
  3. 10,4 x 15,4 cm
  • acetát v rozměru 10 x 15 cm

Lepenku jsem nejdřív z vnější strany obalila tenkým bílým papírem, který nám v tomto případě, kdy budeme na konci ještě desky stejně oblepovat kartičkami, úplně stačí. Celé desky lepím nejraději oboustrannou lepicí páskou, aby neměly tendenci se zvlnit.


Na přední desku nalepím z vnitřní strany připravený kousek acetátu.

Rožky, které z acetátu budou vidět jsem zaoblila. Pak už si jen podlepíte vnitřní stranu desek stejným tenkým bílým papírem  o rozměru 10 x 26,3 cm a základ je hotový.

Na stránky alba budete potřebovat jednu klasickou hladkou bílou čtvrtku, kterou nařežete na tři pásky o rozměrech:

  •    10 x 27,3 cm (narýhovat na 12,9 cm a 13,3 cm)
  •    10 x 22,9 cm (narýhovat na 10,7 cm a 11,1 cm)
  •    10 x 18,5 cm (narýhovat na 8,5 cm a 8,9 cm)


V této fázi doporučuju všechny části alba finálně ozdobit podle vašeho vkusu - nalepit si kartičky, fotky i všechny ozdobičky jak na stránky, tak i na desky. Bude se vám s tím v tomto rozloženém stavu lépe pracovat





Jakmile budete mít hotovo, seřadíte si dvojstránky podle délky a můžete postupně vlepit do desek. Začněte prostřední dvojstránku, kterou nalepíte na střed hřbetu. První a poslední dvojstránku lepím vždy na střed zbylého prostoru. Vzhledem k tomu, že hřbet každé dvojstránky má pouze 0,4 cm, doporučuju lepit tekutým lepidlem. Jednak se dá se stránkou po nalepení trochu hýbat a také to později bude perfektně držet.




Já jsem si při výrobě trochu započítala, ale vy už tím pádem nemusíte, takže slibuju, že to bude fakt rychlovka :).

Přeju, ať se vám album podaří.

POUŽITÝ MATERIÁL A POMŮCKY:

Pokud některý materiál nebo pomůcka není skladem a ty ji nutně potřebuješ, nevěš hlavu! Dej si hlídacího psa. Jakmile to bude možné objednámenaskladníme a emailem tě informujeme.

11 komentářů:

  1. Markéta Štěpánková11. ledna 2024 v 13:53

    Moc krásné albíčko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaela Durkošová11. ledna 2024 v 14:38

      Marki, to mě moc těší, děkuju.

      Vymazat
  2. Krásný nápad jak použít kartičky 7,5 x 10 cm. Každá jich máme plnou krabici. Krásné album 👍😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaela Durkošová15. ledna 2024 v 15:12

      Moc děkuju, Irenko, tak máš tip na vyzkoušení 😊 já jsem si právě kvůli těm kartičkám dala předsevzetí, že zkusím PL, tak uvidíme 😊

      Vymazat
  3. Ahoj, skvělá inspirace, už tvořim podle tebe, jen kartičky pouziji z kolekce Nový rok, protože je to víc klučičí :) Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaela Durkošová17. ledna 2024 v 19:48

      Ahoj, no paráda, to mám radost a přeju ať se podaří 😊🍀 kdybys náhodou zveřejňovala na FB nebo IG, tak dej vědět, moc ráda uvidím jinou variantu 😊🌸

      Vymazat
  4. Moc krásné a velká inspirace 👍🥰 Měla bych otázku. Kde a jakou lepenku vzít na výrobu desek? Už asi vím, kdy vaši inspiraci využiju 🩷

    OdpovědětVymazat
  5. Dana Juřičková28. ledna 2024 v 15:43

    Poprvé jsem takto komentovala a nevšimla jsem si, že je to anonymně. Takže to napravuji pod svým jménem. Mohla bych prosím vědět jaká lepenka se dá použít na desky albíčka? Děkuji 🩷

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaela Durkošová29. ledna 2024 v 9:20

      Moc děkuju, jsem ráda, že se líbí 😊 Používám knihařskou lepenku, tady mám o tloušťce 1 mm (tu používám nejraději, ještě tak do 1,5 mm, silnější mi přijdou už moc pro tato malá albíčka, ale dá se taky). Dá se pořídit i v papírnictví, já mám většinou z internetu, mívají i nařezané prakticky na A5, A4. Přeju, ať se vám album povede 😊

      Vymazat
    2. Mockrát vám děkuji za odpověď a radu milá Michaelo (y) Jdu si to vyhledat.Mám už totiž tip, kdyvyzkoušet vaše albíčko. Děkuji moc

      Vymazat
    3. Dana Juřičková31. ledna 2024 v 10:17

      Zas anonym ;) Ale já se to naučím :-D Děkuji za pochopení.

      Vymazat

Pin It button on image hover