pondělí 29. května 2023

Organizace papírů / MIRKA

Ahoj všem a přeji krásný denPředtím, než nám přijde nový letní kit, který bude opět super úžasný, bych se chtěla pustit do organizace papírů. Resp. podělit se s vámi o to, jak jsem si je nakonec zorganizovala já. Měla jsem teď v mém pracovním koutku takové uklízecí a třídící období. Sice malými krůčky, ale jistě, postupně všechno probírám a snažím se přehledně zorganizovat. Protože není nic horšího, než když hodinu neúspěšně něco hledám. Přece to tam musí někde být! No, není. 

Je mi jasné, že každý má svůj způsob skladování podle toho, jaký má k dispozici prostor, ale třeba vás má organizace v něčem inspiruje. Nebo se aspoň odhodláte do toho pustit (pokud potřebujete samozřejmě ;)) 

Já mám pro papíry vyhrazené dva chlívky v Kallax regálu. V jednom chlívku mám organizér na papíry na horizontální uložení a v druhém chlívku mám pořadače a plastové obálky na vertikální uložení

Začnu tím prvním. Na papíry jsem si již v začátcích mého scrapování pořídila organizér, něco podobného jako je tento.

I když je to větší investice, rozhodně se vyplatí.  Papíry jsou v tomto organizéru položené volně, dají se jednoduše vyndat a hledat v nich a zase vložit zpátky. Já mám v tomto organizéru kusové papíry. To znamená papíry, které jsem si koupila samostatně nebo mi zbyly z nějaké sady (kitu) a už je nemám k čemu přiřadit. Při organizaci jsem si je všechny dala na hromadu každý papír jsem zkoukla z obou stran a rozhodla se, která strana se mi líbí víc, resp. podle které strany se budu orientovat při dělení do kategorií a postupně rozkládala do hromádek podle vlastních kategorií. 

Konkrétně: 

  • pruhy
  • akvarel (vše co má motiv akvarelových skvrn)
  • dřevo (motiv dřevěných plátů nebo desek)
  • rámečky (papíry s malými i velkými rámečky)
  • vystřihovánky (papíry s motivy, které spíš vystříhám)
  • jemné (nebo já jim říkám pozaďové s velmi jemným motivem)
  • acetát (všechny čisté i vzorované acetáty)  
  • vellum (čisté i vzorované)
  • výsekové čtvrtky 

Tyto kategorie jsou čistě dle mých potřeb podle papírů, které vlastním. Pokud se pustíte do podobného třídění vy, určitě si uděláte vlastní ;) 


Na označení jednotlivých kategorií jsem použila výseky oddělovačů (teď nevím, jestli jsem to pojmenovala správně, ale podle fotky vidíte, co myslím). Mám takovou vyřezávací šablonu, ale kdybych neměla, použila bych jakoukoliv jinou, která může oddělovač připomínat a nahradit. Třeba vršek visačky, nebo nějakou cedulku, nebo obyčejný kruh… Důležité je, že se dá přicvaknout (přilepit) tak, aby to trčelo mimo štos papírů a je dostatečně velký, aby se tam vešel text na popsání. Oddělovač jsem přicvakla na vrchní papír hromádky na takový ten proužek navíc, který většina papírů má. A uložila do organizéru. 


Co se týče druhého chlívku, tam jsem si pořídila pár průhledných plastových organizérů a plastových obálek. Skladuji tam v původních acetátových obalech celé sady papírů, ať jsou hezky u sebe. Anebo jsem si tam k sobě dala papíry od stejné firmy. Takové (trochu jednodušší) organizéry se dají provizorně udělat z kartonové krabice, taky jsem to tak nějakou dobu měla a nebylo to špatné. 


Plastové obálky jsou teď u mě docela novinka a začala jsem si tam dávat zbytky kolekcí Papero amo. Anebo jsou fajn na rozdělanou stránku i se všemi proprietami, které potřebuji zrovna rychle sklidit ze stolu. 

Kromě velkých 12x12 papírů mám ještě pár sad ve velikosti 6*8 a 6*6. Mám jich ale jen fakt minimálně, takže o nějaké promyšlené organizaci nemůže být vůbec řeč. Nicméně pro pořádek přikládám foto, jak si je skladuju. Prostě boxíky a krabičky forever


Organizace scrapbookových papírů je dost náročná na přemýšlení a taky prostor, hihi. Protože každý (nebo skoro každý) papír má potisknuté obě strany. Samozřejmě jak už to bývá, ty nejhezčí vzory jsou jako na potvoru na obou stranách jednoho papíru. Při přemýšlení zařazení do kategorií vzniká opravdu spousta hromádek, já měla pokrytou papíry celou chodbu a běda, kdyby chtěl někdo zrovna během mé třídící chvilky projít chodbou!

Foto ze zákulisí, trochu nekvalitní, omlouvám se...


Snad mi bude takové rozdělení vyhovovat, to ukáže čas. Nicméně aspoň jsem si k sobě dala papíry, které k sobě patří a líp se mi v nich teď hledá

No a příště, pokud byste chtěli, bych vám ráda ukázala, jak jsem se popasovala s organizací vyřezávacích šablon

Mějte se moc krásně a užívejte krásných dnů ;) 

POMŮCKY PRO ORGANIZACI PAPÍRŮ:
Pokud některá pomůcka není skladem a ty ji nutně potřebuješ, nevěš hlavu! Dej si hlídacího psa. Jakmile to bude možné objednámenaskladníme a emailem tě informujeme.

7 komentářů:

  1. Děkuji za pěknou ukázku, dost s tím bojuji. Organizaci výsekových šablon velmi ocením, mám je všude a zatím jsem neviděla nic, co by mi vyhovovalo...Díky, Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Luci 🤗 Mám to už připravené, tak se jen domluvím, kdy by se mohl článek publikovat. A budu doufat, že si tam najdeš nějakou inspiraci pro organizaci svých šablon 🤗

      Vymazat
    2. Luci, tak už je to domluvené a článek o organizaci šablon bude 12.6. 😉

      Vymazat
  2. Super nápad s papíry, budu se muset v tom taky trošku pohrabat a poklidit a na šablony se taky těším... Inspirace není nikdy dost 👍🏼🤩

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Mirko, máš to skvěle zorganizované. V pracovně mám teď na papíry konečně své místo, no ale musím si je trochu lépe roztřídit :) Děkuji za tipy. Leona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Leonko 🤗 organizaci v scrapkoutku nikdy není konec, viď 🤗

      Vymazat

Pin It button on image hover