pondělí 18. prosince 2023

Křížková výšivka na papíře / DENISA

Krásný den všem. Dnes si spolu zase zašijeme. Přesněji si zakřížkujeme, protože se podíváme na křížkový steh.


Budeme potřebovat:

  • nějakou kartičku, na kterou budeme vyšívat


Já osobně to dělám tak, že když mám předlohu, která je s mřížkou, celé si to pomocí washi pásky přilepím na podklad a dírkuju už přes předlohu.


Občas se proti světlu podívám, jestlimám dírky všude.


Pak je tu možnost, že si najdete obrázek, který není na mřížce. Pro tyto případy mám doma schovaný papír Rainbow Hall (možná má taky ještě někdo doma) od American Crafts. Z druhé strany má 3mm mřížku, která je podle mě na křížkový vzor ideální.



Protože se mi nechce ničit samotný papír, jen si ho okopíruju a pracuju s kopií.


Pak už jen fixou dělám tečky tam, kde bude křížek. Tečky dělám proto, že je to přehlednější, rychlejší a když někde udělám chybu, puntík přeškrtnu. No a potom následuje již zmíněný postup s washi páskou a dírkování.


Když máte celý projekt ,,děravý", přichází na řadu samotné vyšívání. Určitě mějte po ruce předlohu nebo se v dírkách ztratíte. Buď můžete vyšívat křížek po křížku nebo  ,,cestou tam" vyšijete půlku stehu a ,,cestou zpět" křížky dokončíte.


V obou případech si dejte pozor aby vám vždy spodní bavlnka šla jedním směrem a horní část křížků směrem druhým. Cikcakovito to nevypadá moc pěkně.


Ještě před samotným vyšíváním se budete muset rozhodnout, zda budete vyšívat s celou bavlnkou nebo si ji rozdělíte. Já poslední dobou volím tu druhou možnost a bavlnku si vždy rozdělím na půlku, takže na 3 a 3 vlákna. Myslím si, že tak křížek lépe vynikne, výšivka není tak ,,nafouknutá" a pochopitelně je i menší spotřeba.

Ještě jsem udělala takový malý pokus a vzor jsem si překreslila na klasický čtverečkovaný papír, který dostanete v každém papírnictví. Jako joo, ale podle mě to nebylo to pravé ořechové. Křížky jsou dost velké (čtverce mají 5mm) a díky tomu se i celá výšivka zvětší a celé je to takové no... No nic moc za mě.

Zleva: klasický čtverečkovaný papír a rozdělená bavlnka, 3mm čtverce s poloviční bavlnkou, 3 mm čtverce s nerozdělenou bavlnkou.


Na závěr mám pro vás ještě jeden tip. Stitch Fiddle https://www.stitchfiddle.com/en je online program, kde si jakýkoliv obrázek převede do vzoru. Může to být vzor na pletení, na háčkování, ale také na křížkové vyšívání. Vytvoření účtu je zdarma a výsledkem je PDFko s vyšívacím vzorem.

  • Krok 1 - zvolte vroz, v našem případě Cross Stitch

  • Krok 2 - vybírate značku příze. DMC je dostupná všude, tak si zaklikneme tu, no můžete dát i ,,No preference"

  • Krok 3 - nyní nahrajete obrázek, ze kterého chcete vytvořit vzor (From picture) a nebo si můžete vytvořit od základu něco vlastního (Empty chart/own design)

  • Krok 4 - už jen stačí upravit velikost, inche se dají přepnout na cm, což je super. Dáte uložit jako PDF, no a vyšívací předloha je na světě.



Doufám, že se vám dnešní článek bude hodit, protože Vánoce... křížkový steh... norské vzory... To je prostě trefa do černého. Kdyby někdo chtěl, můžu mu tu 3mm mřížku poslat nascanovanou. Stačí mi napsat zprávu na Instagramu (handy_dendy).

Tak to je ode mě vše. Tento rok se tady na blogu už neuvidíme, tak bych vám chtěla popřát krásné Vánoce plné klidu a pohody, v přítomnosti vašich milovaných a do nového jen a jen to nejlepší. Mějte se moc krásně.

POUŽITÝ MATERIÁL A POMŮCKY:
Pokud některý materiál nebo pomůcka není skladem a ty ji nutně potřebuješ, nevěš hlavu! Dej si hlídacího psa. Jakmile to bude možné objednámenaskladníme a emailem tě informujeme.

8 komentářů:

  1. Ahoj, vyšívání k vánocům patří a je to nádherný relax. Moc děkuji za radu na program převedení vzoru. Určitě vyzkouším. Krásné Vánoce a moc ti děkuji, za tvé krásné příspěvky,stránky a rady po celý rok. Těším se na další v roce 2024

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, Irenko, to je od tebe tak milé... Moc ti děkuji za krásný komentář, udělal mi velikou radost 😊💗 Šťastné a veselé i tobě 😊

      Vymazat
  2. Nádherná výšivka a super návod. Děkuji za něj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Mili, moc děkuju 💗 Těší mě, že se ti návod hodí. Doufám, že se pak pochlubíš nějakou tou výšivkou 😁

      Vymazat

Pin It button on image hover