pátek 22. prosince 2023

KOUZELNÉ VÁNOCE a mačkaná krabička / MIRKA

Ahoj holky. Přemýšlela jsem, co bych vám mohla přinést za inspiraci dva dny před Štědrým dnem. Na přáníčka už je pozdě,  ty už máte určitě odeslané. Na nějaké složité projekty už zas není čas a asi ani nálada. No a nakonec jsem to vymyslela. Ukážu vám jak si vyrobit jednoduchou krabičku s víčkem vhodnou na dárek. Já jsem si ji nazvala ,,mačkaná krabička” protože tak vypadá, jako kdyby ji někdo zmáčknul zvrchu a ona tak zůstala trochu rozmáčklá do stran. Když si ji trošku vytuníte jako já, dá se pak použít jako lucernička na baterkovou svíčku. Ale je hezká i jen tak samotná ;) 


Krabičky, které jsem vám nafotila jsou vyrobené jak jinak, než z vánoční kolekce KOUZELNÉ VÁNOCE. Zkoušela jsem vyrobit krabičky různých velikostí, nejmenší s průměrem 5 a největší s průměrem 7,5 cm. Nejsympatičtější mi je zlatá střední cesta a to krabička s průměrem 6 nebo 6,5 cm. Vejde se do ní nějaký menší krém třeba, andělíček, pomáda, mydélko nebo hrníček na malé kafíčko



Na krabičku budete potřebovat kus papíru o rozměrech 25 x 14,5 cm. Ten si narýhujte podle mého nákresu. Delší strana bude narýhovaná na 6,12,18,24 cm, jeden cm zbyde na slepení. Kratší stranu narýhujte na 6,12 cm (2,5 cm zbyde na vrchní část krabičky na kterou se pak nasadí víčko) tuto část nazývám ve videu rantlík a jeho výšku si můžete přizpůsobit podle toho jak se vám bude hodit a líbit. 



Narýhované části si poohýbejte a narýhujte křížky do prostřední části (podle nákresu růžová barva). Tyto rýhy taky ohněte a buďte pečlivé, pak se vám bude líp pracovat ke konci. 



Spodní část si nastřihnete (na nákresu modrá barva). To budou packy na zavření spodní části krabičky. Z každé druhé packy ustřihněte ještě polovinu a tu krajní centimetrovou část ustřihněte úplně.



V tomto momentě je krabička už připravená na slepení. Pokud si chcete krabičku proděravět, aby se dala použít později jako lucernička, tak teď. Já jsem na dírky použila své kleště crop-a-dile. Krabičku si teď slepte nejdřív na kraji a pak spodní část



Teďje krabička připravená na konečné dotvarování. Vmáčkněte všechny 4 rohové hrany dovnitř. Teď už zbývá jen dodělat víčko. 



Na víčko si připravte papír o velikost 10x10 cm a narýhujte na 2 a 6,1 cm z obou stran. Nastřihněte si růžky, z kterých budou packy na slepení. Můžete je trochu zastřihnout aby pak netrčely a slepte. Pokud si budete chtít na víčko připevnit průchodku, tak ještě před slepením, pak už to jde hodně špatně. 




No a je hotovo. Můžete ozdobit, ale taky nemusíte. Bude hezká i jen tak. Já jsem víčko dozdobila pověšenými vločkami vyseknutými z moosgummi a doprostřed jsem ještě připevnila provázek s korálkem.



A jak dlouho trvá výroba krabičky? Takovou tu základní bez zdobení stihnete do 15 minut. To jde že? Ale pokud máte jen trošku času navíc, zkuste si tu děrovanou, svítí moc hezky ;) 



No a jelikož na výrobu čehokoliv je nejlepší ukázka, natočila jsem vám video. Ehm, poprvé v životě i komentované. No, dejme tomu, že napoprvé dobrý, ale chyby to samozřejmě má (a to velké, pardon), komentování prostě v krvi nemám. Berte to tak, že jste se mnou v našem obýváku na kafíčku a já vám jen tak mimo ukazuji výrobu krabičky, ok? ;)



Mějte se moc krásně, přeji vám krásné Vánoce, užijte si to s těmi, které máte rádi a odpočiňte si. Třeba u tvoření ;) 



POUŽITÝ MATERIÁL A POMŮCKY:

Pokud některý materiál nebo pomůcka není skladem a ty ji nutně potřebuješ, nevěš hlavu! Dej si hlídacího psa. Jakmile to bude možné objednámenaskladníme a emailem tě informujeme.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pin It button on image hover