úterý 19. března 2019

PAGE KIT projekty / KATKA

Zdravím vás priatelia krásneho papiera. Tak sa vám aj ja dnes hlásim s marcovým Page Kitom. Priznám sa, že kaktusy a lapače snov nie sú zrovna mojou srdcovkou, takže keď som prvýkrát kit videla, tak trocha som nevedela, čo s ním. Život si to ale nakoniec vždy nejako zariadi a mne sa podarilo zlepiť dve stránky do rodinného albumu a áno – aj na kaktusy došlo...
 

Prvá stránka
Pri svojej tvorbe veľmi rada využívam geometrické tvary. Milujem krúžky, trojuholníčky, kosoštvorce... Keď som si prechádzala papiere, najprv ma na prvý pohľad očaril modrý papier s jemnými krúžkami. Pri čítaní článkov som videla, že aj ostatné dievčatá celkom oslovil. Ani vlastne neviem, prečo som ho nakoniec nepoužila. Ale to ešte rozhodne napravím. Ako vidíte, vyhrali to nakoniec tvary celkom iné. Trojuholníčky to u mňa z tvarov asi vedú a na tomto papieri ich bolo neúrekom. Rozhodla som sa, že ich použijem vo forme štvorcov rôznych veľkostí.
 
Zasa raz som si dala aj vlastnú výzvu, nepoužiť tentokrát biely podkladový papier. Vôbec. V komíne mám množstvo krásnych jednofarebných štvrtiek, ale používam ich minimálne, a tak som sa rozhodla, že nastal čas do nich načrieť. Vytiahla som teda tyrkysovú štruktúrovanú štvrťku a začala skladať mozaiku veľkých a malých štvorčekov. Niektoré som pre odľahčenie otočila opačnou stranou. Aj tú predsa treba ukázať, keď je taká pekná. 
 
Osud sa s touto stránkou pekne pohral. Keď som sa zabávala s rozmiestnením štvorčekov, mala som na stole položené všetky papiere z kitu a pracovala som viacmenej na nich. Hádajte, ktorý papier bol na vrchu kopy, hneď pod mojím veledielom? A hádajte, či sa mi to zapáčilo? Tyrkysáčik teda putoval pekne z uhla na čiernobiely papier z kitu. Dobre mi to pasovalo k zimnej fotke zo zasneženého kopca. Tú som podlepila len dvomi vrstvami tissue papiera, pre dodanie textúry.
 
Ešte tak trocha na vlne lásky z februárového valentínskeho tvorenia som siahla po veľkých výrezoch, z ktorých som vyskladala nadpis Milujem život s vami. Fotku som zasadila medzi štvorčeky a nadpis poukladala z oboch strán. Keďže je stránka už plná vzorov a farieb, s ozdobami som to už nepreháňala. Zlákala ma len milá malá dúha a chipboardové srdiečko. Na fotku som pridala frázičku „tu a teraz“ z februárového Page Kitu. Pre trocha plastickejší efekt som na niektoré miesta nalepila penou dvihnuté malé štvorčeky.
 
Na tejto stránke sa výnimočne nenachádza journaling. Mala som tak nejako pocit, že nadpisom bolo všetko povedané. 
 
Druhá stránka
Tentokrát to opäť zariadil život. Kaktusy, ktoré sa zdali pre mňa pôvodne nepoužiteľné, sa zrazu ocitli na mojom stole spolu s fotkou z mexickej reštaurácie. Prisahám, že sme do nej nešli kvôli kaktusom z kitu :-) Mexický večer zorganizovali kamoši na lyžovačke v Rakúsku a vybrali sme sa tam celá partia. Náš Šimonko všetko poriadne poochutnával a myslím, že bol nadšený. Ja som následne bola nadšená, že konečne mám nejaký dôvod bachnúť na stránku poriadne veľa kaktusov. Opäť som sa riadila heslom: biele štvrťky zostanú ležať v šuflíku a siahla som po nočnej čiernej. Keď mexická noc, tak poriadna
 
Aby to celé nebolo príliš temné, do spodnej polovice som nalepila šťavnato-zelený papier z kitu, ktorý som odstrihla cikcakovo podľa vzoru. Pod neho som použila prúžky z dvoch ďalších kitových papierov (ako sa povedia branding stripes po slovensky?), no proste tie prúžky, čo sa odrezávajú z papierov. Vyhadzujete ich? Ja ich vždy poctivo odkladám a tentokrát som ich rovno použila, lebo sa mi farebne super hodili. Okraje som im trocha poohýbala a nadvihla. 
Nastal čas na hodinu výtvarnej výchovy. Vytiahla som postupne atramentové podušky, gelatos, akrylové farby a dokonca som otestovala aj svoje nové, ešte teplé Shimmerz. Ako podklad som si do oblasti, kam mala ísť fotka naniesla biele gesso a po uschnutí rôznymi technikami nanášala farby. Použila som na to štetec, rozprašovač, akrylový blok, aj prsty.
 
Keď bolo výtvarné dielo dokonané a suché, začala som stavať jadro stránky. Fotku som podlepila tissue papierom a viacerými vrstvami trhaného prúžkovaného papiera, ktorý bol v kite. Celé som to nadvihla penou a po stranách fotiek som navrstvila kaktusy. Použila som papierové, chipboardové, nejaké som si vystrihla aj z kaktusového papiera a pridala som aj jeden veľký z vlastných zásob, ktorý si podľa mňa myslel, že bude trčať na archu s ostatnými kaktusmi až do súdneho dňa. A zrazu kaktusová žúrka! 
 

Pod fotku som zastrčila chipboardovú bordúrku. Ďalší zhluk kaktusov som umiestnila v pravom dolnom rohu. Ako poličky mi poslúžili vyššie spomenuté prúžky, ktorým neviem dojsť v rodnej reči na meno. 
 
Na nadpis som použila čiernu abecedu a na journaling čierne pero, stále v nočnom štýle. A aby tá noc bola úplne dokonalá, tak som si ju na stránke vyrobila. Na vytvorenie hviezdneho neba mi perfektne poslúžili papierové výrezy z kitu. Mesiac a hviezdy sa na čiernom podklade krásne vynímajú a spoločnosť im robia aj zlaté fŕkance, lebo hviezd nie je nikdy dosť. Hlavne v Mexiku. Mesiac bol dokonale navrhnutý (aspoň si to myslím) tak, aby pasoval do bieleho krúžku s oznamom: Každý je taký šťastný, ako sám sebe dovolí. No a keďže každý správny mesiac musí z niečoho visieť, ten môj som zavesila do veľkej žltej priechodky na zlatú metalickú niť.
 

Ešte dve zelené enamelky, pár čiernych fŕkancov a stránka bola na svete. 
Tak a to je na dnes odo mňa všetko. Ako ste si s kaktusmi poradili vy? Čo sa vám už z kitu podarilo vytvoriť? Som strašne zvedavá, príďte sa pochváliť svojimi dielkami do našej facebookovej skupiny Rodina Papero amo. A ja sa teším zasa nabudúce.
 
Katka

11 komentářů:

  1. Kati kraaasne stranky obidve.😍 Ja veru neviem ako tie kaktusy využijem ale nechám tomu voľný priebeh. Možno sa nečakane budú tiež hodiť 😉👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanka velmi pekne dakujem🙏🏻💕. Ja som si najprv myslela, ze to proste nejako dam holt bez kaktusov, a to by bola skoda, lebo tie vyrezy su krasne! A potom ked prisla prilezitost, hned som ich vytiahla. Lebo co si povieme, ked clovek nie je vyslovene kaktusovy typ, alebo ich nepestuje, tak to je prvok, ktory sa v nasich zemepisnych sirkach nepouziva uplne jednoducho. Este ma napadaju fotky z dovolenky - jooo to by slo. Raz som na Elbe ochutnavala plody opuncie a napichala som si pritom tie jemne pichliace do hrdla (manzel, vtedy este frajer to zle olupal) a ja som ich tam citila az do vecera. Tu fotku musim niekde vyhrabat a minut na nu vsetky zvysne kaktusy 😂😂😂 No ako som sa rozpisala o kaktusoch🙈🙈🙈 Pekny den:-)

      Vymazat
    2. Kati super. Vidíš musím sa aj ja pohrabat v starších fotkách mozno niečo vhodne najdem. Aspom nejaký ten kaktus v botanickej 😉 ked už nič iné. Veru bola by škoda ich nepoužit. Kaktusy sú super 😍

      Vymazat
  2. Moooc se mi líbí ten měsíc, nádherné stránky Katy! :-*

    OdpovědětVymazat
  3. Katka, obidve stránky sú fantastické. Super podklady! Mexická noc je ultra bombastická a aj druhá, teda vlastne prvá stránka, má v sebe skvelý náboj vďaka geometrii a vrstveniu. A ten textík! To sa taaak dobre číta ... (a nie je to len slovenčinou ;P)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani ty si zlato😘😘😘 Dakujem a tesim sa, ze sa ti aj clanok paci💕

      Vymazat
  4. Ta mexická je skvělá! Barvy, které bych nikdy nezvolila a přitom je to skvělá kombinace! 💕

    OdpovědětVymazat
  5. Kati, to je nádhera! A veru som aj ja rozmýšľala nad farebným základom. Lebo človek vyťahuje stále biele a pritom tých farebných má doma milión. Zavesený mesiac je super :) Teším sa, čo vymyslíš nabudúce ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirka dakujem😘 Ja mam vzdy super pocit, ked miniem nejake pekne veci zo starsich zasob. Viac miesta na nove krasotky😂😂😂

      Vymazat

Pin It button on image hover