čtvrtek 15. června 2023

Harmonikový organizér na papíry / DENISA

Ahoj, všichni. Minule měla Mirka na blogu článek o organizaci papírů. A protože jsem papíry z Page kitů měla oddělené od ostatních, inspirovalo mě to k vytvoření harmonikového organizéru na papíry.

Pokud si budete chtít organizér taky vytvořit, budete potřebovat:


Protože já osobně si s tekutým lepidlem moc nerozumím, rozhodla jsem se, že budu používat oboustrannou lepící pásku (nevýhodou je její velká spotřeba). Polepila jsem všechny lepenky páskou a přilepila na A1 papír.


Mězi hřbetem a bočními stěnami by mělo zůstat trochu místa. Já jsem se rozhodla použít jeden velký papír abych minimalizovala riziko nějakého odlepování, ale klidně by se dalo potáhnout každý díl zvlášť a pak vše slepit.

Až bude lepenka přilepená na místě, zastřihneme rohy. Je to úplně stejný postup, jako když potahujeme desky u mini alba. A kdo už nějaké mini tvořil a nebo byl na kurzu u Adélky, tak ví, že je třeba nestříhat papír těsně u desky, jinak nám bude lepenka z rohu koukat. Nezapomeňte teda nechat kousek papíru.

Rohy máme zastřihnuté, teď budeme papír přehýbat a lepit na vnitřní stranu desek. U tak velkého formátu je to trochu fuška. Pomohla jsem si proto rýhovačkou. Když s ní přejedete hrany, papír se nám pěkně ohne a bude se lépe přilepovat.

Nyní si uděláme dírky na provázky. Je jen na vás, kolik jich budete chtít dělat a kde si je umístíte. Myslím, že by stačila jedna na každé straně uprostřed, ale nakonec jsem udělala dvě na každé straně - je to přece jen větší jistota :) Dírky jsem dělala pomocí nože na lepenku. Určitě by se daly použít i průchodky, no moje lepenka na to byla moc hrubá. Pokud jsou vyřezané otvory nepěkné a "oškubané", nezoufejte. Nepůjde to vidět :)

Nyní se pustíme do potahování vnější strany desek. Já jsem zvolila květinkové papíry z kolekce Piknik na louce. Pomocí řezačky jsem je ořezala na 29,5 x 29,5 cm a přilepila. Potom jsem pomocí vyřezávacího nožíku projela dírky na šňůrky. A tadááá, otvory jsou hotové.



Jakmile jsou dírky hotové, můžeme si nastříhat provázek nebo stuhu a zvenčí je protáhneme směrem dovnitř, kde je přilepíme k desce.



Nyní máme vnější desky hotové a klidně by mohly zůstat tak. Já jsem se ale rozhodla ozdobit i hřbet desek, protože jsem nechtěla, aby zůstal čistě bílý. Bílá se přece jen snadno zašpiní. Vzala jsem si teda ještě jednu čtvrtku na hřbet / spodek desek. Ořezala jsem si ho na 30 x 30 cm. Poté jsem pomocí pravítka našla střed, od středu odměřila po obou stranách 4,2 cm a udělala rýhy. Takto mi vznikl obal na hřbet / spodek.


A teď pozor, přijde trochu matematiky. Okraje jsem totiž nechtěla rovné, ale obloučkovité. Spočítala jsem si, že na délku 30 cm mi vyjde 6 oblouků o průměru 5 cm. Na kružítku jsem si naměřila poloměr 2,5 cm a přesunula se ke čtvrtce. Odměřila jsem 2,6 cm od hrany a narýsovala čáru. Na té jsem pak našla střed a do toho jsem zapíchla kružítko. Pak jen stačilo dělat půlkruhy po celé délce.



To samé jsem udělala i na druhé straně. Oblouky jsem vystřihla pomocí detailních nůžek.

Pak už jsem vše přilepila na své místo.

Nyní se pustíme se do zkrášlování vnitřní strany desek. K tomu nám poslouží druhý papír A1, ze kterého si ustřihneme potřebný kus. Zbytek papíru si odložíme, ještě ho budeme potřebovat. Ve finále jsem měla papír o rozměrech 29 x 68,7 cm, ale stačilo by klidně 29 x 68 cm.

Na papír jsem si připravila pásku, avšak přilepíme jen tu prostřední část. Zbytky budeme lepit na harmoniku, do které se pustíme v následujícím kroku.


Vezmeme zbytek A1 a rozdělíme ho na polovinu. Každou půlku si narýhujeme. Já jsem rýhovala po palcích. Od kraje jsem nechala palce dva. Poskládáme dvě harmoniky.


Dále jsem pokračovala tím, že jsem harmoniky přilepila k deskám. Lepila jsem co nejvíc ke kraji, nejlepší by bylo, kdyby o milimetr přesahovaly. Když byly na svém místě, přilepila jsem na desku i vnitřní papír. Po přilepení nám krásně zamaskuje dírky na šňůrky.

Je dobré lepit ho ve svislé poloze. Kdyby se lepil horizontálně a pak se deska zohla, papír se dole skrčí.

Než jsem přilepila i druhé konce harmonik, nachystala jsem si lepící pásku na místa, kde budou přepážky. Až pak jsem konce přilepila a zopakovala předchozí postup.

Kdybych to však měla dělat znovu, už bych si nelepila pásku na jednotlivé kousky harmoniky, ale na samotné rozdělovače. Byla by s tím lepší manipulace a hlavně bych si nemusela dávat pozor, jestli mám pásku umístěnou správně. Protože i přes veškeré soustředění jsem si to nalepila špatně. Takže lepidlo až na rozdělovače! :)

Moje přihrádky byly z tenké lepenky, ale klidně můžete použít i papír o vyšší gramáži. A tadááá, tady je výsledek.




Tak doufám, že vám z toho nejde hlava kolem a že byl celý postup pochopitelný. Mnozí si jistě říkáte, že si organizér raději koupíte. Ale budete z něj mít takovou radost? Už jsem přemýšlela i nad variantou stejných desek s vynecháním harmoniky. Možností je spoustu, tak doufám, že také vyzkoušíte. Mějte se krásně.


POUŽITÝ MATERIÁL A POMŮCKY:

Pokud některý materiál nebo pomůcka není skladem a ty ji nutně potřebuješ, nevěš hlavu! Dej si hlídacího psa. Jakmile to bude možné objednámenaskladníme a emailem tě informujeme

6 komentářů:

  1. Denčo, tak to je majstrštyk 😍 Parádní to máš 🤗❤

    OdpovědětVymazat
  2. Teda Denčo, to je fakt veledílo! Do takových formátů se radši ani nepouštím. :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásná inspirace. Konečně bych měla přehled a pěkně uložené papíry. Já používám krabice od objednávek a mám je roztříděné na kytičky, jednobarevné, speciální, linkované a tak. zdraví Irena Holá

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju, holky 🥰 no byl to chvílema boj, ale co bych pro ty svoje Papero papíry neudělala 😁

    OdpovědětVymazat
  5. Denčo, ty jsi fakt detailista. Máš to vychytané.

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover