úterý 4. srpna 2020

Album 6x8 z dovolené / ALENA

Krásný den scrapové duše. Nový kit už je na světě, ale na inspiraci z něho si budete muset ještě chvíli počkat. Tak rychlá nejsem, ale už vím, jaký týden ukážu. Dneska to bude mishmash. Pracuji na albu z dovolené a v něm používám plno různého materiálu. Zatím mám hotových pár stránek, ale snad vás i to málo inspiruje k tvoření alb z vašich dovolených. 




Zvolila jsem si klasicky album 6x8. Ideální formát na dovolené. Původní záměr bylo používat jen kolekci Z lesa a My life kit Léto ve městě, ale během lepení mi došlo, jak extrémně mi chybí velké papíry a že jsem si tak odvykla používat kapsy. Musela jsem najít ještě něco, co mi ke zmíněným kolekcí půjde. Zahrabala jsem ve svých zásobách a našla zbytky z workshopového balíčku z podzimu  a loňský červencový page kit s kolekcí Sunny Days. Nejdřív jsem si říkala, jaké to asi bude slušné plácáníčko. Zemité kity s těmi růžovo-tyrkysovými asi nebude to pravé ořechové, ale ony jsou i ty fotky dost různorodé, a tak se to dobře doplňuje. Posuďte sami. První stránka je jen taková úvodní a odkdy dokdy a co a jak. Je jako vždy schovaná pod acetátovou folií.


Na další stránku jsem si vzala ku pomoci béžovou Bazzil čtvrtku a jednu kartičku z kolekce Z lesa. Použití této s mapou ČR bylo jasné hned od začátku a já si na ni pomocí geotagů z těchto výseků, udělala značku všech našich zastávek. Trošku dozdobila a je hotovo. Chtěla jsem si tam napsat přímo názvy měst, ale mapa by byla extrémně zaplácaná a nečitelná. Zdatný zeměpisář tuší, kde jsme byli a kdo není v zeměpise ČR zběhlý, dozví se to uvnitř alba. 


Teď trošku přeskočíme, protože první dvě stránky už jste viděli v článku tu, a tak pokračujeme na další, která souvisí s mamčinou oslavou narozenin. Opět jsem použila kartičku z lesní kolekce (budu je muset asi dokoupit, abych je mohla použít i v TN až na něj dojde), ale zbytek je kombinace všeho možného. Za zmínku stojí tyto samolepky, kde najdete jen fráze k narozeninám. Samolepka „všechno“ je pak z DINO kitu od Silvie, kterou jsem trochu zastřihla.


Do alba jsem si vytiskla asi dvanáct fotek 15x20 cm. Jednu už jste mohli vidět na IG, kde mám letní pohodu s melounem. Tady je náš stůl v burgrárně. Každou fotku jen lehce zdobím, aby nezanikla, ale zároveň byla něčím oživená. Nedávala jsem ji tentokrát do kapsy, ale přilepila na ni z jedné strany pruh acetátové folie, která je dostatečně pevná, aby vydržela otáčení. Pokud dávám vellum na předěly dnů, vždy průchod zpevňuji zpevňujícím kolečkem, který si dělám pomocí raznice.


Sem tam se budu album snažit proložit kapsovou stránkou, ale hodně bude záležet, jak mi budou fotky vycházet. Takže je možné, že toto bude jediná kapsa. Kartičky z kitu jsem tentokrát vyřezala Big shot šablonou s falešným šitím a stejně tak fotky. Tenhle efekt miluji a nechápu, proč jsem s nákupem tohoto typu šablon, tak dlouho otálela. Musím pořídit i čtverce a obdélníky. 


Abychom tu nebyli do Vánoc, tak opět přeskočím. Nebojte o album nepřijdete, plánuji ho ukázat na videu, ale až bude dokončené. Nyní jen další stránka z nakombinovaného materiálu. Tahle velká abeceda už mi dost prořídla, ale doufám, že pár slov z ní ještě napíšu. 


Bouzov je tak nějak moje srdcovka kvůli Fantagiro! Takže když jsem zjistila, že jsme od něj kousek (ano, já nejsem úplně ta zeměpisu znalá, ale google maps ví), museli jsem se na něj jet podívat. Velká fotka byla potřeba, jen díky rozměru fotky z mobilu a focením na výšku, jsem ji musela vytisknou lehce užší než celých 15x20 cm. Díky tomu vznikl prostor na použití ozdob a mintové kartičky. Kdo neviděl a nehlasoval na mém IG, všimli jste si, že v téhle jakoby psané abecedě znak „&“ po otočení vypadá jako „B“? Já až při psaní slova Bouzov, a to jí mám doma dobré dva roky. Mimochodem, podle té ankety jsem nebyla jediná!


Celá stránka je otvírací, uvnitř je pár fotek z našich „svačin“ a místo na text, který budu tisknout na PC. Jinak tady jsem opět kombinovala. Například jsem si přidala další sadu samolepek, a to tyto proužky s textem z loňského jarního kitu s máky.  Nápis „Hooray“ a „Us“ jsou ze stoleté sady Thickersek od Amy Tan. 


Pomalu se blížím ke konci. Slibuji. Tady jsem si udělala „vychytávku“. Vždycky u všech obdivuji ty blbinky. Odklápěčky, schovávačky, okýnka, shakery. No já na to nemám nervy a ani nápady. Ale řekla jsem si, že to budu zkoušet. Aspoň trochu. Vzala jsem teda kartičku Z lesa, řízla ji šikmo, hodila do BS a projela šablonami od Lory Bailory. Mimochodem ty fakt musíte mít! 1/4 inch od každého kraje jsem udělala rýhu a ohnula. Ohnutí jsem nalepila pod fotku a tu pak na čtvrtku. Zní to jednoduše, ale vyměřovala jsem se s tím dost dlouho, aby mě to totálně otrávilo. Nicméně ten efekt se mi líbí. Kill me. 


Dovnitř jsem opět dala fotky v kruhu s kartičkami a popsala, o jaké zvířátka jde. Říkám si, že je to zbytečné, lva, vlka a žirafu pozná asi každý, že jo, ale co za nadpis tam dát?!? Trochu jsem dozdobila velkou fotku, aby nebyla tak holá a bylo to. Jinak velkou fotku mám z každé zastávky, z některých i víc. 


Poslední fotka je minilayoutík pořád ještě ze ZOO. Nebyla jsem schopná tohle vyřadit. Ale v albu se to snese. Proto ho dělám, abych do něj nafrkala, co nejvíc fotek, protože jinak skončí v PC a už je nikdo nikdy neuvidí. Celá stránka je hlavně z workshopových věcí. Včetně kartičky o papoušku, ale bohužel na e-shopu už nejsou. Přidala jsem pár ladících enamelek (musím je už konečně spotřebovat) a vymyslela si nápis, který snad aspoň trochu koresponduje s fotkami. A není to popis zvířectva!  

Konec. Děkuji, pokud jste dočetli až sem a doufám, že jste se neukousali nudou. 

16 komentářů:

  1. Parádní album Ali, moc se mi líbí tvoje zdobení. Chci tento formát taky vyzkoušet. Můžu se zeptat čím děruješ stránky do alba? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej. Hele dírky dělám obyč děrkovačkou z papírnictví nebo Crop A Dile kleštěmi. Záleží jaký průměr dírky potřebuju 😂

      Vymazat
    2. Rozteč ale nesedí, tak děláš každou dírku zvlášť?

      Vymazat
    3. No jasně. Vždycky zvlášť..označuju přes kapsu. Nejdřív acetatovou folii, která je jako první v albu a pak už jedu dírky podle ní.

      Vymazat
  2. Obdivuji miš maš materiál a kombinování různých kolekcí, abeced, textů apod. Já jsem vždycky strašně líná hledat, co by se hodilo jiného. A když si někdy vzpomenu, že mám asi někde samolepky, které by se hodily, tak je v daný okamžik nenajdu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo Péti tu lenost znám. Ale já teď fakt potřebovala nějaký ty papíry, takže jsem lenost nelenost musela hledat, a když už jsem v tom hledání byla..😆

      Vymazat
  3. Tvoje alba Ali, jsou vždy plná nápadů a pěkného zdobení. Moc se mi líbí kombinace materiálů z různých kitů. Tu Zoo stránku si podle Tebe určitě udělám. Ta je 👍😃

    OdpovědětVymazat
  4. Alco super, těším se na video celého alba 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ❤️ sama jsem zvědavá kolik materiálu ještě přidám, takže to video musí být!

      Vymazat
  5. Ali mooc krásné , šelmy jsou boží 🤣. Máme to tam rádi . Tenhle rozměr používám také na dovči a jsem s ním moc spokojená . Krásné počteníčko opět plné inspirace 👌👌👌

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš byli jsme tam těsně před zavíračkou všechny už spaly..😂takže jsme procházeli spící Zoo 😆. Ten rozměr je nej!

      Vymazat
  6. Ali album je fakt boží a ta odklápěčka je super nápad....musím vyzkoušet....těším se na prohlížecí video 🤩

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako joo je super! Ale to vyměřování, aby to lícovalo děs. 🙈 těším se na tvé podání!

      Vymazat
  7. Ali super album, taky se těším na video... Nebo live v září 😁 kombinovat různé kity a kolekce ti fakt jde 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No zatím jsem se moc neposunula..😂 takže to září asi úplně nevidím..😂 ale děkuji...někdy to určitě klapne. To jsem ráda, že to působí celistvě, mně to moc nepřijde😂

      Vymazat

Pin It button on image hover