úterý 22. srpna 2017

FOTOSTUDIO

Jak na autoportrét?
LUCIE

Všichni, kdo fotí, tak to znají. Na fotkách je celá vaše rodina, kamarádi, ale vy tam chybíte. I já se automaticky stávám fotografem všech rodinných událostí, ale vyfocená jsem jen na pár fotkách za rok a sem tam nějaké mobilové selfíčko. 

Než mi tohle všechno došlo, uplynulo několik let. Mám třeba jen minimum fotek se synem, když byl miminko a teď mě to mrzí. Na druhou stranu, ale lépe pozdě, než-li nikdy, že?


Když jsem si to uvědomila, začala jsem řešit, jak to technicky udělat. Začala jsem tím, že jsem foťák umístila na rovnou plochu v místnosti a pomocí samospouště (nastavené na 10 vteřin) se snažila poté se synem napasovat do scény a čekat. Rychle jsem zjistila, jak je to pro mě omezující a koupila stativ. To už bylo lepší, ale pořád moc pomalé. Nastavit foťák, zmáčknout samospoušť, běžet na scénu, čekat, zpátky k foťáku zkontrolovat, jestli správně zaostřil, přenastavit a celé znovu.


Jako další jsem tedy investovala do dálkového ovládání. K mé Canon zrcadlovce nebylo těžké jej sehnat a stálo do 300kč. Je potřeba vybírat dle konkrétního typu fotoaparátu. Nastavit dle manuálu a pak už se jen usadit před fotoaparát a cvakat. To byla najednou pohoda, žádné běhání tam a zpět. Jediný problém je, že se nesmíte moc hýbat dopředu a dozadu, jinak nebude správně zaostřeno. Prvním řešením je zvýšení hloubky ostrosti, f/4 - f/5 by mělo stačit.


Já jsem ale pátrala dál a objevila různé mobilní aplikace, na vzdálené ovládání samospouště. Je jich spousta a jsou zadarmo. Já mám EOS remote a nejlepší na ní je, že se přes displej telefonu dá ovládat místo zaostření. Moje zrcadlovka má připojení k wi-fi, což je nejjednodušší, popřípadě se dá připojit telefon k foťáku kabelem. Aplikace má v sobě i nápovědu k připojení, takže se mi to povedlo napoprvé, akorát to chvilku trvá.


Tady je tedy shrnutý postup, je to trochu zdlouhavé, ale stojí to zato

STATIV
Najít vhodné místo pro stativ nebo rovnou podložku.

NASTAVENÍ FOTOAPARÁTU
Zkontrolovat nastavení a zvolit vyšší hloubku ostrosti, alespoň f/4 - f/5.

KONTROLNÍ SNÍMEK
Zaostřit na místo, kde budu stát/sedět, přesunout se tam, vyfotit a zkontrolovat, jestli je správně zaostřeno

NASTAVENÍ SEKVENCE
Pokud to váš fotoaparát dovoluje, zvolte si sekvenční snímání (několik snímků vyfocených rychle za sebou). Některé fotoaparáty umožňují také změnit časový interval mezi jednotlivými snímky, což zní ideálně, ale u mé zrcadlovky jsem na to ještě nepřišla.

NA SCÉNU
Zmáčknout spoušť a přemístit do zaostřeného pole. Popřípadě se nejprve usadit a poté zmáčknout dálkové ovládání nebo ovládání přes telefon.

KONTROLA
Zpátky k fotoaparátu, jestli fotka vypadá, jak chcete, popř. upravit nastavení a celé znova. Hlavně se nenechat odradit prvním neúspěchem. Je potřeba to zkoušet znovu a znovu.


Mám před sebou ještě spoustu práce, ale jsem ráda, že konečně máme se synem nějaké společné fotky. Toho, jak vypadá náš každodenní život.

3 komentáře:

  1. Remote Cam je nejlepsi! Byl to jeden z duvodu, proc jsem se rozhodla pro Fujifilm X-A3, sice kdyz jsme fotili spolecnou fotku v mori museli jsme byt dost blizky, wifi nema takovy dosah, ale je to parada. Je se vzdycky venku klepu, aby mi ho nekdo prochazejici okolo neslohnul..😂

    OdpovědětVymazat
  2. To sú veci, to sú veci 😲 ja sa so zrkadlovkou len zoznamujem ale toto sa určite zíde nastavit si dialkove ovládanie, takže ukladam si ❤️

    OdpovědětVymazat
  3. Luci, uzasne fotky! Selfie nastesti nepotrebuji, ale nejakou celorodinnou fotku by to obcas chtelo. Postupuji nasemu fotografovi. 😉

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover