pondělí 9. ledna 2023

Lednový layout a ZIMNÍ AKVAREL / ALENA

Krásný leden příznivci papíru. Doufám, že jste do nového roku vstoupili tou správnou nohou, plni nadšení a hlavně zdraví. Mně ten rok zase utekl jako mávnutím proutku a nechápu, kam ten čas letí 😂.

Dnes jsem si pro vás připravila layout 9x12. Úplně nechci říkat titulní. Sama totiž nevím, jak tohle album pojmu. Původní záměr byl Apolenky první rok, ale to už dávno není pravda. Takže uvidíme, kde to jednou skončí. Nicméně tahle stránka bude minimálně oddělovat roky 2022 a 2023. Protože je na ní letošní první fotka.

Vzala jsem si ku pomoci nový lednový kit Zimní akvarel, jak jinak že? A taky hvězdičkovou šablonu do BigShotu z kolekce Vánoční vesnička.

Než abych vám tady psala, jak jsem stránku nalepila, což je celkem očividné, tak vám raději napíšu pár svých tipů. Nedělám většinou žádné super promyšlené a vytuněné stránky. Jde o fotku a změť ozdob s nápisem.


 
     Je jedno jaký rozměr použijete. Ale při použití tří a více fotek na jednu stránku chci, aby jedna byla větší než ostatní.

     Je fajn použít jiné formáty fotek než jen ty běžné. Za běžné považuji rozměry 10x15 a 7,5x10 cm nebo jejich poloviny. Na layoutu vidíte rozměr 8,5x17 cm. Vznikl náhodou, když mi zbyl prostor při tisku čtvercové koláže na A4.Já jsem z původní fotky, která je širší, vybrala pouze naší madam.

     Pokud se na fotce osoba dívá vpravo/vlevo doporučuji fotku na stránku umístit tak, aby pohled směřoval na střed stránky a ne ven.

Podklad

     Bílý papír je super! Na oživení je fajn použít akvarelový “flek” nebo cákance. To je ovšem pro odvážné. Já namísto cákanců dělám shluky teček.

     Papír se vzorem mám taky ráda. Pokud je vzor až příliš výrazný, doporučuji ho zjemnit vellumem nebo přes něj třeba diagonálně nalepit papír s jemným vzorem nebo bílý.

Ozdoby a popis

     Ozdoby umisťuji také do shluků. Snažím se dodržovat pravidlo tří. No, ale ne vždy to vyjde.

     Z ozdob dělám pomyslnou linku. Nejčastěji diagonálně, potom volím vodorovnou linku a nejméně vertikální. To se většinou odvíjí od fotky. Nakonec ji rozbiji umístěním shluku ozdob na druhou stranu vytvořené pomyslné linky.

     Nápis umisťuji, kde je místo a hlavně podle jeho délky 😂

     Pokud se skládá z více slov nebojte se kombinovat více druhů a velikostí abeced. Nebo abecedu a textový výsek/samolepku.

A poslední věc.  Pokud vám nevadí nakynuté album zásobte se 3D lepicí pásku. A sem tam ozdobu nebo fotku podlepte.

To je ode mne vše a já se moc těším, až se pochlubíte s vašimi letošními projekty.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pin It button on image hover