sobota 11. července 2015

PROJECT LIFE day

ČTVERCOVÝ FORMÁT V PL
Lea

Na prázdniny jsme si s kolegyní Janou pro vás do PL challenge vymyslely poměrně lehkou podmínku :-). Přeci jenom sluníčko láká spíše ven a na tvoření není moc času, tak jsme vás nechtěly podmínkou odradit. Jenže ne všem se může tato podmínka zdát jednoduchá. Možná nevíte, jak vytisknout fotky ve čtvercovém formátu. Před nějakou dobou pro vás nachystala Jana návod. Já mám trochu jiný způsob a možná pro vás bude jednodušší, ale možná taky ne, protože nemáte program na úpravu fotek Zoner Photo Studio. Já jej používám několik let a musím přiznat, že když jsem si vybírala nový notebook, vzala jsem si ten, u kterého byla zdarma licence právě na Zoner :-). Pokud budete chtít, můžete si jej zdarma vyzkoušet po dobu 30 dní. Čas od času mívají i různé slevové akce.

Než se dostanu k samotném postupu, tak bych ráda podotkla, že tento návod jsem neobjevila sama, kdysi dávno jsem jej četla na internetu, ale bohužel původní článek už nemůžu dohledat.

Tak pusťme se do toho!

Jako první si ořežte fotografii do čtvercového formátu v poměru 1:1 a postupujte podle fotek (myslím, že popis není nutný, fotky jsou dost jasné :-))








Fotky si vždy ukládám s koncovkou jpeg, 
protože chodím tiskonout do Fotolab automatu a ten nepodporuje png.


A máte hotovo!


Podobným způsobem si připravuji i screen shoty z telefonu. 
Vyberu si oba obrázky a dál pokračuju podle prvního postupu. 


Změna přijde až ve výběru šablony.



A i tady máte hotovo!
Stejným způsobem si připravuju jakékoliv fotky, které nemají formát 10x15.

Doufám, že teď už vás nic neodradí a zapojíte se do naší čtvercové PL challenge! Pokud by vám i nadále bylo něco nejasné, klidně se ptejte :-).
Krásný PL day!

3 komentáře:

  1. huraaa, huraaa, huraaaaaaaaaaaaa!! diky,diky, samozrejme ze moje pamet az do Liberce nesaha a ja s uspechem vsechno zapomnela!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že to někomu pomohlo, ale zrovna tebe jsem Jani nečekala :D
      Jen se tam Aničce připletly některé fotky 2x. Snad to opraví ;-)

      Vymazat
  2. Ja som tlačila z programu Picasa. Najprv som si orezala fotky na štvorce. Potom som v Picasa vytvorila koláž zo 4 štvorcových fotiek, formát: štvorec obal disku CD, mriežka:pravidelné rozostupy. Koláž som uložila a potom vybrala tlačiť celú stranu, samozrejme vám to zdeformuje do obdĺžnika ale tlačítkom Prispôsobiť zmenšením sú štvorce späť. Zadať tlačiť. Vytlačí na papier formát A4, už len orežete alebo vystrihnete. Fotky majú rozmery presne 10 x 10 cm (to je tuším (4x4) a pasujú akurát do kapsičiek.
    Andrea T.

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover