pátek 19. listopadu 2021

Jak na album se šikmou vazbou / JANA S.

 Kit A přišla zima / listopad 2021

Chystáte se už na Vánoce? Nebo spíše lepíte resty? A co vánoční resty? S kitem A přišla zima to jde s lehkostí a radostí. Já ho využila téměř celý. No dobře, celý ne, ale víc než 1/2 zcela jistě. Můj bratříček si totiž zase něco poručil :) My spolu totiž mluvíme nejčastěji skrz škádlení, dobírání a špičkování. Nedávno si neodpustil poznámky k mému lepení (a manželovu focení) – prý nikdy žádné fotky nakonec nevidí a tak ... Protože vím, že se mu vloni mini album se Zarou (fenkou) líbilo, rozhodla jsem se vytvořit pro něj další mini. Vánoční.


Fotek bylo až-až. Celý večer jsem scrollovala a přemýšlela, který rok zpracuji. Jenže když udělám jeden, co ty ostatní? A tak jsem to vzala po soudružsku – udělala jsem rovnou celou pětiletku! Vybrala jsem fotky, které se týkaly především bráchy a udělala průřez našimi tradicemi a zážitky.

Už delší dobu jsem měla v hlavě inspiraci – na Pinterestu jsem před pár měsíci narazila pěkný designový zápisník s kroužkovou vazbou umístěnou v rohu. Hned mě napadlo, že tohle by se dalo aplikovat na scrap. Chvíli jsem to nechala v hlavě ležet, pořídila si Cinch (no jo, Adél, já vím, nemám ho kam dát!) a teď se mi to děsně hodilo.

Kouzlo vazby v rohu spočívá – kromě zajímavého vzhledu – v tom, že při listování obdélníkového alba, máte některé stránky svisle a druhé zase vodorovně. Což je totálně praktické pro album: můžete využít všechny formáty fotek a nemusíte je podřizovat formátu alba. Stačí pouze pohlídat, aby byl roh uříznutý pod 45-stupňovým úhlem. Není třeba úhloměr, stačí si změřit stejné délky stran od rohu na svislém i vodorovném okraji kartičky a rovnoramenný trojúhelník s vnitřními úhly 45° je na světě. ;)

Jinak jsem formát alba podřídila kitu – velikosti velkých kartiček. Využila jsem téměř všechny a z malých vystřihla některé motivy a vyřízla kolečka nebo pár výřezů větviček (bez větví ani ránu!) ke zdobení.


Zdobila jsem především ozdobami z kitu, ale využila jsem i pár nápisů a výřezů z přáníčkového kitu Vánoční dílna. Už jste ho viděly? Další pecka ...

Protože jsem nechtěla, aby album příliš nabylo, upustila jsem od svého milovaného 3D lepení a vrhla se na samolepky. Kupodivu jsem ani moc nemusela přelepovat tam a zpátky! Ale i kdyby, tyhle samolepky jsou fakt dobré – ty, co jsem přeci jen přesouvala, drží dobře i po přelepení.

Domečky s čísly (budou super na DD, pokud se na něj chystáte!) jsem několikrát použila k vyznačení roku, kdy byly fotky pořízeny. Značení jsem neprožívala nijak přísně, umístila jsem je tam, kde se mi to hodilo, ale samozřejmě chronologie je zachována. Aby bylo jasné, že se jedná o letopočet, dolepila jsem k nim „20“ z malých abeced.

Kit jsem doplnila několika velkými kartičkami ze starších kitů, protože se mi nepovedlo zredukovat počet fotek tak, aby mi stačil jeden kit. No, příště si na takovou akci vezmu rovnou 2 kity ... nebo možná ne, přijde mi, že i ty starší kartičky hezky zapadly.

Mezi stránkami jsou vellumové rozdělovače, jednak k oddělení témat a pak také trochu jako ochrana fotek. Opět jsem uplatnila starší zásoby – ty vellumové už se mi ztenčují, budu se muset podívat, co holky aktuálně mají.

Konec dlouhého povídání, zde je listovací video.

Video https://youtu.be/ghE8qyMdmQs

Připojuji ještě seznam použitých materiálů Papero amo (95% alba):

Hezký začátek adventu!

Jana

12 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani 😍 nechápu že pokaždé vymyslíš něco nového a zase krasnějšího než předtím 😍😍😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci ❤️ Když ty dodáváš tak krásné kity! 😘

      Vymazat
  3. Gabriela Podskocova19. listopadu 2021 v 13:02

    Jani, mᚠto dokonale��. Super trik so sikmou vazbou ����.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ďakujem, moja ❤️ Som rada, že sa ti páči 😍

      Vymazat
  4. Jani, nádhera veľká ❤️ no a šikmá väzba je úplne naj trik!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moja ❤️❤️❤️ Ďakujem. Ale ako som napísala, nevymyslela som ju ja 😘

      Vymazat
  5. Ty jsi božsky vyřešila to, že jsou některé fotky na výšku a jiné na šířku. Fakt dokonalost!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je fakt nejlepší na celém projektu 😉 Děkuji, zlato ❤️

      Vymazat
  6. Šikmou vazbu ukládám,zcela určitě musím vyzkoušet.Celé to nemá chybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus, Luci! Zapomnela jsem samozřejmě napsat, že Cinch není podmínkou 😉 Kroužky to dají také! Díky Lucko ❤️😘

      Vymazat

Pin It button on image hover