pátek 28. srpna 2015

DIY laminování s folií

AKO FOLIOVAŤ BEZ LAMINÁTORA
Valeria

Prajem vám všetkým krásny deň, keďže som už minulý mesiac načrtla tému dnešného článku, nebudem zbytočne zdržiavať a prejdem rovno k veci :) Chcela by som vám ukázať spôsoby ako dodať fóliu na vaše projekty bez laminátora, resp. bez drahého špeciálneho prístroja. 

1. Naša verná kamarátka žehlička

Áno, ani mne by to nenapadlo, ale je to tak. Musím sa priznať, že na mojej lacnej to nefungovalo, ale na mamkinej áno :) Používam text vytlačený na tvrdšom papieri, vytlačené vo FaxCopy a termofóliu. S obyčajnou tento spôsob fungovať nebude. 


Pripravte si papierik, fóliu a nahrejte žehličku. Vypnite naparovanie a zvoľte čo najvyšší stupeň. Papierik s fóliou vložte medzi kancelársky papier, predsa len žehlička je potrebná vec a bola by škoda ju zničiť. 


Nech sa páči výsledok: 


Musím sa priznať, že som milo prekvapená. Konštatujem spokojnosť :)


Hneď som jeden z papierikov použila aj na pohľadnici. 



2. Lepiaci embosovací prášok

Ja mám konkrétne Sticky Embossing Powder by Ranger. Existuje ešte Bonding Powder by Wow. Pri tomto spôsobe už nepotrebujeme špeciálne termo fólie, stačia aj obyčajné fólie bežne dostupné v hobby obchodoch. 


Tento prášok používate ako klasický embosovací prášok. Dôležité je odstrániť statickú elektrinu, použiť číru atramentovú podušku a tento prášok. Teplo prášok rozpustí na lepidlo, ktoré chladnutím stráca svoju lepivú schopnosť. Netreba to však prehnať s teplom, lebo opäť stratí svoje lepiace schopnosti. Veci si treba jednoducho pripraviť, prilepiť fóliu na rozpustený prášok čím skôr :) 


Prejdite po ploche párkrát a fólia sa prilepí. Musím sa priznať, že s výsledkom nie som spokojná. Je pravdou, že som zvolila mimoriadne delikátnu pečiatku, ale aj tak. Skúšala som to veľakrát, ale asi naposledy. Ak by ste mali záujem píšte. Podľa mňa by sa to hodilo na mixed-media a koláže.


3. 3D glue pen

V obchode, kde som si kúpila fólie mi poradili aj vynález menom 3D glue pen. Keďže ma to zaujalo, tak som neváhala a vyskúšala.  


Lepidlo má najprv bielu farbu, musíte ho nechať vyschnúť asi 10 minút. Keď je priehľadné, môžete pokračovať v práci :) Je pripravené prilepiť na seba fóliu. 


Nech sa páči finálny výsledok: 


Výsledok vyzerá dobre, ale nie je to bez chybičky. Je to trošku hrboľaté. 


Asi to chce ešte viac praxe pri nanášaní. Škoda, že nemá konzistenciu ako Glossy Accents od Ranger. Treba vyskúšať :) Skúšala som to aj s iným lepidlom, ale výsledok bol aj po nalepení príliš lepkavý. Nenechajte sa však odradiť a skúšajte so všetkým čo domá máte. 

4. Obojstranná lepiaca páska

Obojstranná lepiaca páska je jednoducho MUST HAVE čiže to musíte mať, lebo bez toho sa jednoducho nedá žiť :) Tento spôsob je asi najjednoduchší. Vytvoríte si vlastné pozadie na pohľadnici. 


Postupne odlepujete ochrannú fóliu a prilepujete lesklú fóliu. Konečne som použila aj striebornú farbu. A tu je výsledok:


5. Ďalšie využitie obojstrannej pásky

Posledný spôsob aplikovania fólii súvisí s predchádzajúcim :) Viete, že svoj Big Shot mám veľmi rada a moje milované vyrezávacie šablóny ma už stáli celý majland, takže som musela nájsť spôsob ako to všetko spojiť a využiť. Zachránila ma ako stále moja obojstranná lepiaca páska :)


Vyberte si papier a nalepte fóliu z oboch strán a vyrežte si svoj motív. Odstráňte ochranný obal a prilepte fóliu. Jednoduché a krásne. Keďže máte fóliu aj z druhej strany, váš jedinečný doplnok je hneď pripravený k nalepeniu na pohľadnicu :) 


Možno to tak na fotke nevyzerá, ale v skutočnosti sa to trbliece ako o život :)


A to je všetko moji milí priatelia. Verím, že som vás navnadila a vyskúšate niektorý zo spôsobov ako dodať nádherný lesk na vaše projekty. Tak čo, kupujete laminátor ? :) 
Krásny víkend vám prajem. Ja ho strávim u našich tvorením, takže sa neviem dočkať. Rátam minúty :) 
Valika

P.S.: Klamala som. Existuje ešte jeden spôsob - IndigoBlu Flitterglu. Nechcela som sa opakovať, lebo dievčatá o ňom už písali v príspevku o Frankfurte a taktiež som nemala čas ho vyskúšať :) cez víkend vyskúšam a potom vám dám vedieť.

7 komentářů:

  1. Úžasné tipy - určitě musím něco vyzkoušet. Jen jsem ještě nenašla odvahu si fólii bez laminovačky pořídit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek (Verča S.)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý deň, rada by som sa spýtala kde je možné zohnať zlatú termofóliu. Nikde ju neviem nájsť. Vopred ďakujem za odpoveď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. našla jsem :) tady posílám link http://www.paperoamo.cz/papero-amo/0/0/3/52/9/0/?hledatjak=2&slovo=heidi+swap+minc+reactive

      Vymazat

Pin It button on image hover