úterý 18. srpna 2015

SCRAPBOOKING day

JAK DOSTAT 97 FOTEK NA JEDNU STRÁNKU
Jana

Prázdniny, dovolená, cestování, k tomu dvě děti, jeden fotogenický manžel a opravdu velká rodina a můj fotoaparát se nezastaví. Jako každý rok zápasím s faktem hromadících se fotek a otázkou, jak to všechno dostanu do našeho PL alba. Především mě trápilo, jak to udělat, aby měl každý z manželovy početné rodiny v albu své místo. Naštěstí jsem si vzpomněla na jednu svou toulku Pinterestem a kolážovanou stránku. Problém vyřešen.

Všechny fotografie, které jsem chtěla kolážovat, jsem si ořezala v poměru 1:1 na čtverec. Vybírala jsem tak, aby každý člen rodiny měl alespoň jednu svoji fotku. Jednotlivé čtverce jsem poté v programu Picmonkey poskládala na rozměr 1795x1205, celkem 6 čtverců na jednu fotografii (viz příspěvek na blogu Kolážovaná). Takto jsem postupovala, dokud jsem neměla 16 takových koláží. Posledním krokem bylo všech 16 koláží poskládat na jednu „fotografii“, aby byl zachován poměr 2:3. Tuto báječnou obr koláž jsem si nechala vytisknout v rozměru 20x30. 


Samotné scrapování už bylo rychlejší. To se tak krásně tvoří, když vám většinu stránky zabere veliká fotka.  Podkladový papír i ozdoby jsem použila z citrusového Creative kitu (k volnému prodeji ZDE).


Nejvíc jsem se trápila s nápisem. Měla jsem představu psacího písma. Ideální by bylo vyřezání na plotru, ale ten nevlastním. Inspirovala jsem se razítkem „family“ od Heidi Swapp. Nápis jsem si překreslila ve větším poměru a poté vystřihla. Jenže při gumování tužky se stala věc relativně předvídatelná – slaboučká linie se přetrhla. Takže jsem nápis zrcadlově převrátila a obtáhla a opět vystřihla. Tímto způsobem jsem měla linie tužky na zadní straně nápisu. Upřímně, byla to zkouška trpělivosti. Ale velký psací nápis je super a jsem ráda, že jsem to nevzdala; úplně stránku rozsvítí.


Posledním důležitým krokem byla společná fotka v rámečku, na nějž jsem svorkou připevnila vellum. 


Do rohu jsem umístila na stroji napsané „heslo“ a prošila. 


Nakonec jsem dozdobila samolepkami z kitu.


Mám velkou radost, podařilo se mi na jednu jedinou stránku vměstnat 97 fotek členů rodiny! A třebaže jsem se při kolážování snažila fotky neopakovat, nepodařilo se a jedna fotka je tam dvakrát. Najdete ji?

Přeji vám pohodové kolážování a ještě příjemnější scrapování. A pokud si také zakolážujete na velkou stránku, pochlubte se nám na Pinterestu - třeba to budete příště právě vy, koho blíže poznáme v naší Papero amo rodině.

13 komentářů:

  1. Opět super nápad, nápis je dokonalý, vůbec nevypadá jako vystřihávaný a po důkladném studování fotek jsem objevila dvě stejné,ale dalo mi to zabrat v té záplavě to nebylo lehké,ale jedná se o pátou a druhou fotku od konce ve třetím řádku zespoda :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))) asi jak mam pocit, ze jsem na malo fotkach, tak si to timto zpusobem podvedome kompenzuji a pridam vic svych fotek :))

      Vymazat
  2. krásná stránka s úžasným nápisem

    OdpovědětVymazat
  3. ježiš to je krása:-) Nápis je dokonalý, nevím, jeslti bych tu trpělivost měla, ale vyplatilo se. Vždy závidím majitelkám plotru, že si mohou vyřezat libovolný nápis, ale asi někdy zkusím zatnout zuby a nějaký vystřihnout. Nemůžu se na stránku vynadívat, skvělý nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za sebe rozhodně doporučuji se toho nebát a stříhat, stránek s vlastními nadpisy mám strašnou spoustu a vždycky mám z takové stránky strašnou radost. A co hůř - to stříhání mě baví... :-D

      Vymazat
  4. devcata, dekuji vam moc za mila slova!! a souhlasim, strihani nadpisu a jineho je sice zdlouhave, ale take me to bavi!! jako vysivani :)) dekujuuu!

    OdpovědětVymazat
  5. No teda Jani, stránka a koláž jsou skvělé! :) A opakuje se "šklebící se" chlapeček. :)))))))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ježišmarjá, a ty jsi našla ještě další stejnou fotku .... no, to jsem to tedy nevykoumala :(

      Vymazat
  6. Tak toto je sila, Jani!!! Perfektný layout a skvelá kompozícia! Wow! :)

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover