čtvrtek 22. února 2018

PAGE KIT projekty - JANA S.

Musím souhlasit s Jani V. (její inspiraci z Page kitu najdete TADY) a zejména s Pavlínou, že tento kit je opravdu láska až na druhý pohled. Jelikož už s těmito pocity mám nějaké zkušenosti, barvy ani vzory mne předem nevyplašily, ale sama jsem byla zvědavá, co ze mě vypadne, až únorový PAGE kit sáhnu. Jako první na mne zapůsobil trochu vintage vzhled papírové kolekce. A Lucčiny růžičky. Zajímavé, protože se typickým kytičkovým layoutům vyhýbám. Ale pěkně popořádku. 
 
Přemýšlela jsem, koho/co/jakou událost scrapnout, aby se to k papírům hodilo, a na mysli mi vytanula naše novoroční návštěva u babičky. Babička je opravdu kouzelná babi a miluje růžovou … a kytičky. ;) V hlavě mám už delší dobu nápad s vyšíváním motivu pomocí tzv. string art. Tady se mi vyšívání hodilo k romantickému konceptu celé stránky. Na kancelářský papír jsem si vytiskla velké B a pak po obvodu propíchala díry na akvarelovou čtvrtku, kterou jsem předtím trochu „upravila“ akvarelkami a vytiskla na ní text. Postup vyšívání neumím popsat nijak odborně – prostě jsem jela z jedné strany na druhou postupně tak, abych B-éčko vyplnila. Myslím, že nejlépe napoví obrázky.
 
Celou stránku jsem doplnila několika kyticemi, které tvoří Lucčiny růže, vystřižené kytičky z „kytičkové“ čtvrtky a flitry. Hojně jsem využívala 3D pásku a podlepování jednotlivých vrstev zbytkovými papíry, aby shluky působily vzdušněji. Abecedu jsem podlepila kouskem akvarelové čtvrtky – mírně jí to zjemnilo ve vztahu ke zbytku stránky a neodolala jsem ani vzorované enamelce ze stejné kolekce (EXTRA kit). Enamelky a flitry jsem ještě „rozsypala“, spolu se skvrnami z tuše, po celé stránce. 

Až posud to bylo bez problémů a šlo to jako po másle. Jenže! Od začátku jsem chtěla využít babiččin vztah k růžové barvě a jako podklad použít růžovou čtvrtku z kitu. Přišila jsem tedy středovou část layoutu na tento papír … abych zjistila, že to příliš „řve“. Byla jsem z toho tak nesvá, že jsem se zeptala pár moudrých hlav (což obvykle dělat nemusím), a nikdo mi volbu růžofky příliš neschválil – ale já jí tam chtěla! Odpárala jsem tedy přišitý akvarel a přemýšlela, co s tím. Když chcete něco zjemnit, použijte vellum! Vytáhla jsem svou poslední vellumovou 30-tku (děvčátka, fakt je potřebuji doobjednat!), trochu jí seřízla, přilepila na podklad a znova prošila … Byla jsem docela spokojená. Bohužel jsem nestíhala nafotit ji přes den jinak, než o obědní přestávce v práci. Chyba veliká! Teplotní změny při převozu způsobily, že se mi celá stránka nepěkně zkroutila. 
 
Hodně jsem přemýšlela, zda ji tady vůbec ukážu. Ale asi je dobré umět si přiznat, když se něco nepovede. A třeba to bude pro někoho výstraha – nepřenášet stránky mimo album v teplotách blízkých 0. ;) V neposlední řadě doufám, že přesto, že je zkroucená, najdete na ní alespoň něco inspirujícího – o inspiraci tento blog přeci je, že? 
 
Pro druhou stránku jsem si vybrala modrou čtvrtku. Chtěla jsem scrapnout fotku ze synova lyžařského výcviku, kterou má s kamarádkou ze školky. Dřív jsem se do toho nepustila, protože jak je na fotce vidět, hýří všemi barvami a nebyla jsem si jistá, jak to barevně uchopím. Modrá čtvrtka z kitu byla správnou odpovědí na mé dilema. Modrá se přece k lyžování hodí. Navíc to je TAHLE modrá čtvrtka, která má na druhé straně nádherné akvarelové skvrny barev dokonale ladících s mou fotografií! Aby byl podklad členitější, nařezala jsem modrou čtvrtku na pruhy a přišila je na akvarelovou čtvrtku – opět předem „poskvrněnou“. Pár pruhů jsem otočila na rubovou stranu. Potom jsem okraje ohnula. Barevným experimentem jsem si na začátku nebyla jistá, takže jsem měla připravenou i černobílou variantu fotografie – a při lepení jí použila jako podklad barevné fotky. Nápis je složený z výsekové fráze a kitové abecedy.
 
Ke zdobení jsem zkombinovala ozdoby z EXTRA kitu (samolepící tečky, washi a 3D vlaječku), vločková Sylviina epoxy kokínka a samolepková zvířátka srnečka a lišku
 
O třetí stránku si říkaly – podle mě – nejdokonalejší samolepky z EXTRA kitu. Vodovkové samolepící skvrny jsem prostě nemohla ignorovat. Fotku jsem vyřízla do kruhu, samolepící kolečka s frázemi podlepila, rozmístila je po stránce a pár koleček vydoodlila. Kolečková stránka není nic nového – ale jak říkám, tyto samolepky si o to říkají.
 
K doodlingu se krásně hodily i lístečky – hřích nevyužít! Pak už jsem dolepila text v proužkách a našla místečko pro enamelkového ptáčka z EXTRA, kterého jsem chtěla použít opravdu hodně moc od začátku tvoření. Tato stránka je vlastně čistě EXTRA kitová. ;)
 
Poslední má inspirace je 20-minutová záležitost na poslední chvíli. Zvažovala jsem, zda jí zveřejním, protože je tak jednoduchá, že se za ní skoro stydím. Ale také třeba někoho inspiruje – použila jsem totiž černou popsanou čtvrtku. Tmavé čtvrtky teď jako podklad příliš nefrčí, ale sem-tam je prima změnit zaběhané zvyklosti, ne? Mně se dokonale hodila k fotografii mého bratra. Má totiž černou barvičku nejradši. A je nejlepší (brácha)! Lucka mne moc potěšila výsekem „nejlepší“ – měla jsem nápis.
 
Postup byl bleskový – pár tahů špachtlí s gessem jako podklad, pod fotku 2 zbytky ležící na stole, kousek černé washi a enamelka z EXTRA kitu a 2 výseky přišité sešívačkou. Jo, a 3 kapky tuše. Bohužel jsem už neměla čas na focení přes den, tak se omlouvám za nedobré foto.
 
Z kitu mi stále zbývají celé 2 čtvrtky – ty skvěle využily Annie a Iva (koukněte SEM) v jejich inspiraci – mrkněte! Já jdu hledat nějaké vhodné fotky k liftování jejich nápadů. Doufám, že brzy uvidíme v albu vašich výtvorů v Rodině PA z tohoto PAGE další stránky, kterými se budeme moct inspirovat – nezapomeňte, že losování proběhne až v polovině března – stále máte dost času do kitu střihnout!
 
Hezký den!

19 komentářů:

  1. Jani, paradaaa! A to ruzova je tedka paradni...to je presne to, co to potrebovalo!
    Vubec jsem necekala naloz ctyr layoutu a kazdy jeden je uzasny! I ten posledni! Ten je hodne cool. Na tebe velmi nezvykle. A ten s malymi lyzari se suprove povedl! A doodling! Jak ti to hezky jde..❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alco, ty jsi zlato! Dekuji! Ta cerna je srdcovka ;)

      Vymazat
  2. Nádherné! Všechny. A ten první si asi budu muset někdy liftnout, pokud se zase odhodlám k vyšívání :-D A ta doodlingová je taky peckovní :-) Ty kulaté vodovkové samolepky asi budu potřebovat :-D Prostě krása Jani :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, dekuji! Na Tve vysivani se tesim! A kolecka urcite kup (nejlepe cely kit ;) ) - jsou dokonala! Mimochodem, jsou na matnem materialu, takze ani zblizka neni hned patrne, ze nejsou "prava" :)

      Vymazat
  3. Teda Jani! Vsechy stránky jsou úplně boží! A babička je tedy top strop! ❤❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adél, děkuji! :) Moc mne tesi, ze se babi tak libi, byla jsem skoro rozhodnuta nedavat ji sem ...

      Vymazat
  4. Fenomenální, neskutečné!! Na všechny stránky koukám jak puk. Zas takových nápadů - vyšívané písmeno (musím zkusit!), proužky (a ta dokonalá barevná sladěnost!), neuvěřitelný doodling i minimalistická černota. Prostě talent.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko! Co ti na tohle rict? Pred 2 dny jsem mela pocit, ze jsem toho nalepila moc, ale nic opravdu dobreho ... ;) I na tve vysivani se tesim - urcite ho doladis do dokonalosti. A mimochodem, je to lepsi nez krizek - nemusis nad nicim premyslet! ;)

      Vymazat
  5. Krásné stránky, i ty předchozí. Moc se mi líbí to s tím vyšívaným písmenem, také se na to chystám. Akorát by mě zajímalo, jak se poprat s volným (plastickým) zdobením? Vždyť se to posléze v albu musí zákonitě splácnout? Řešíte to nějak,nebo ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dekuji, Vladko! Urcite to zkuste a pak s pochlubte. Vrsveni vzdy podlepuji plosne, aby se to moc nesplaclo, vic to neresim, zatim nebyl duvod.

      Vymazat
  6. Jani tak toto je luxusné jedna stránka krajšia a inspirativnejsia ako druhá 👌chcem mať také isté u mna v albume 😀 holky vy jedete teda iné bomby 😘 kraaaasa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, dakujem, si zlata! A pod do toho! Na Tvoju interpretaciu sa tesim!

      Vymazat
  7. Jani, ty si drak! 4 stranky?? Ta babickovska je taaaak krasna a ty vysivane pismeno TOP! A ta koleckova, velikaaa nadhera (vsimla jsem si i kolecek na koberci ;) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, vubec jsem to nemela v planu. Jeste pred tydnem jsem premyslela, co vlastne nalepim. Ale ty tve ozdubky mne nenechaly v klidu. A pri lepeni jedne stranky uz se mi do hlavy cpala dalsi ... musim rict, ze jsem byla unavena sama ze sebe, jak to bylo intenzivni! ;) Mimochodem, nejsi detektiv? Ta kolekcka na koberci byly prvnim impulzem ...

      Vymazat
  8. Jani vsecky stranky nadherne.a.ta s babickou je uplne nejvetsi pecka!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kajo, moc dekuji! :) Jsem fakt prekvapena, jak se ta ma zkroucenina libi. ;)

      Vymazat
  9. Jani,úžasné a super,plno nápadů 😉👍 jsi borec.A pokroucena stránka se v albu určitě srovná

    OdpovědětVymazat
  10. Úžasné stránky a moc mne to inspirovalo si do Paige kitu také střihnout. Velká nálož inspirace ze všech stran. Mám moc málo času a nestíhámmmm

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover