čtvrtek 22. října 2020

Jedno barevné narozeninové mini album / JANA B.

Barevný podzim, to je prostě paráda! A tenhle říjnový kit taky! Klasika, nejdřív jsem se zalekla a trochu měla z té barevné nálože mžitky před očima, ale jak ten balíček přišel, děs šel stranou. Začala jsem přemýšlet, jaké podzimní fotky z loňského roku zpracuji, a pak se pořádně na jednotlivé fráze a výseky podívala ... "dneska to rozjedem, super den, jsi krásná a narozeniny" docvakly to poslední kolečko v mé hlavě a já věděla, že tenhle kit padne na jedno super barevné narozeninové mini albíčko!


Času nebylo nazbyt, měla jsem všehovšudy tři večery a z toho jeden blogovací. A vždy v mezičase (přes den) jsem se snažila nafotit postup (zatím jsem totiž nepřekonala tu nechuť fotit nebo natáčet za nočního mizerného světla, nebo vám by to nevadilo?). 

Album má velikost 4x6 (10x15 cm). Z kartonu (mám schované zpevňovací desky z IKEA balení krabic, ale můžete použít klasickou krabicovou lepenku) jsem si nařezala dvě kartičky o velikosti 4x6 a obalila je do toho nejbarevnějšího (a podle mě i nejkrásnějšího) papíru z kitu. Karton řežu skalpelem na řezací podložce, díky pravítku a mřížce na podložce to říznu hezky rovně.


Poprvé jsem desky nelepila oboustrannou lepící páskou, ale tekutým lepidlem. Přijde mi, že se papír pak záhybům desek lépe přizpůsobí a neláme se tolik.


Původní záměr byl udělat sešitky, ale fotek nebylo zas až tak moc, aby se nevešly na jednotlivé listy. A tak jsem si z barevných papírů nařezala kartičky 10x15 cm a barevně sladila s fotkami. Moje mamka (pro kterou jsem album dělala) má raději fotky větší, cokoli pod 3x4 je pro ni už malé, takže je v albu i několik stran s fotkami 10x15. 


Vytvořila jsem si sudý počet kartiček, abych je pak mohla slepit k sobě. V galanterii jsem si pořídila dvě stuhy, každou 1m dlouhou s tím, že pak se rozhodnu, jakou barvu do alba dám. Došlo na obě.  Desky jsem zdobila až úplně na konec. Velké číslice najdete v eshopu tady. Výsek narozeniny s barvou desek příliš neladí, ale tak nějak jsem ho fakt potřebovala ... Celé album drží hezky zavřené a gumička ani není potřeba, ale našla jsem ji doma a přijde mi to s ní hezčí. A navíc ladí!


A teď k té vazbě. To byla trochu vyšší dívčí (vzhledem k tomu, že jsem album dokončila během jednoho večera, nemám žádnou foto dokumentaci lepení vazby). Obě stuhy jsem si nastříhala na asi 5-8 cm dlouhé kousky. Žlutá stuha je při krajích, bílá uprostřed, ať je to zajímavější. Největší oříšek byl si před slepením dvou kartiček k sobě uvědomit, jestli tu vazbu bude tvořit bílá stuha nebo žlutá.


Snad je to z této fotografie patrnější. Když otevřu album, je první stránka k deskám přichycená žlutými stuhami. Stránku otočím a následující kartička je přichycená bílou stuhou uprostřed. Otočím druhou stránku a mezi druhou a třetí kartičkou je zase žlutá stuha ... atd. Je to prostě taková ta "blbost", která vás stojí hodně času, ale nikdo si toho pořádně nevšimne :D


Jednotlivé stránky jsou velmi jednoduché. Chtěla jsem maximálně využít kit a nechtělo se mi nic hledat. Opět moje klasika. První fotka oslavenkyně a vám je teď už úplně jasné, proč na tuhle narozeninovou party padl tento kit!


Někteří se karnevalového tématu chopili zodpovědně a někteří vylovili starou dlahu, prošedivěli hřívu a šli za Zemana. Proto ty hlášky. Jinak si myslím, že na "spolu to zvládneme" už jsme tak trochu alergický.


I nejmladší účastnice to pojaly s humorem aneb když Anna byla Elsa. Tady to chtělo něco něžného a květinový věneček mi krásně doplnil kruhový výsek. Šít se mi nechtělo, a tak jsem jen popisovačem udělala bílé křížky. 


Tak že nechtělo? Ale ano, šila jsem. Když já nevěděla, na co ty báječné vlaječky pověsit! 


Vellum propašuji do každého alba. Tady jsem z něj udělala odklápěcí kartičku s tím nejlepším nápisem. A kdo koukne na videu, tak uvidí, jak se někteří dobře bavili :D


Pár fotek z oslavy se dostalo i do vellumové kapsičky. Tu jsem vyrobila tak, že okraje vellumu jsou zahnuté pod kartičku.


Na poslední stranu jsem si díky této skvělé pomůcce vyrobila luxusní obálku (jednou Adél sdílela tip na aplikaci Envelope Punch Board Calculator, ve které si zadáte rozměr obálky, kterou si chcete vyrobit. a aplikace vám dopočítá, jak velký papír budete potřebovat a kde máte na pomůcce rýhovat). Obálky jsou super doplňkem, když je hodně fotek a už se vám nikam nevejdou.


A ještě vám ukážu, jak se narozeniny dostaly do mého sešitu 2020 (letos jedu v systému Storyline Chapters od Heidi Swapp). Vždycky zapomenu, jak snadno a rychle se mi tvoří, když jenom rozmístím fotky a dozdobím samolepkami. A vždycky mě to fascinuje, jak málo stačí, aby vznikly tyto stránky! 


Celé mini album si můžete prolistovat ve videu a já se těším na dnešní večerní tvořící Scrap party! Doufám, že budete lepit z kitu, je tak krásně barevný!


https://youtu.be/iW-Krr8d_TY

12 komentářů:

  1. Jani, listuješ moc rychle, nestíhám se kochat 😁 Máš to boží jako vždy taky obdivuji ty fotky, kéž bych to taky tak uměla nafotit ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Míří, moooc dekuju. A to jsem to video ani nezrychlovala 😂, což většinou dělám. Zkusím příště pomaleji, dekujuuuu ❤️

      Vymazat
  2. Že jo, Miri! Já už to říkám po několikáté, že listuje moc rychle 🤣 Skvělé albíčko, Jani ❤ Ta oslava musela být suprová.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Barus!! Zkusím příště pomaleji. Oslava byla za pět minut dvanáct, tzn. Před opatřeními, o to víc jsme si to užili. Dekuju ❤️

      Vymazat
  3. Jani, úžasné album a ty hrátky se stuhami to je pecka. Holky, na YouTube si můžete video zpomalit. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem nevěděla, supeeer, díky 👏👏

      Vymazat
    2. Milí, moc děkuji. No hrátky, trošku se mi varil mozek 😂 ale výsledek je zajímavý detail. ❤️

      Vymazat
  4. tak to je krasa. opat. mamka bude nadsena. aj ja by som bola. a nabuduce si prosim len ten detail ako urobit to tvoje slavne stuhove albicko ♥ ja to proste neviem, ale chcela by som :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Valí, děkuji moc!! Já jsem si říkala, že to mám líp nafotit... Zkusím něco vymyslet na ukázku, mám pár zbytecku stuhy 😂❤️

      Vymazat
  5. Parádní minialbíčko ❤️ o tom jak to máš nafocené se nebavím, měla bys to vyučovat 😉😘

    OdpovědětVymazat
  6. Beautiful -- would love to see how you put this together in your YouTube channel. Thank you for sharing!

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover